-
Najnowsze wpisy
- Zaczęła się III wojna światowa: USA-Izrael-Chiny. W tym plan zniszczenia Polski 2026-03-13
- Z akademickiej otchłani u schyłku cywilizacji – zapowiedź mojej książki 2026-03-13
- ROZMOWY ODWAŻNYCH Rozmowa z Przemysławem Marchlewiczem 2026-03-12
- Dlaczego Żydzi szkalują Polaków? 2026-03-12
- Jak radzić sobie z pseudoautorytetami i pseudonaukowcami – Leszek Żebrowski 2026-03-12
- Mrocznie i ciekawie 2026-03-12
- Prof. Jeffrey Sachs: Bardzo dobre podsumowanie tej wojny bez strategii i bez sensu (z polskim tłumaczeniem) 2026-03-11
- Tracimy swój własny kraj, bez obrony! – dr Lucyna Kulińska 2026-03-11
- Czy Kołakowski potępił nienawiść? Cz. 2 2026-03-11
- MSZ – Ministerstwo Spraw leżących poza granicami możliwości 2026-03-11
- Brednie Darwinizmu, w które do dziś wielu wierzy – Tomasz Sztreker 2026-03-10
- Czy AI jest głupia, kłamczucha, czy naturalna inteligencja jest w zaniku? 2026-03-10
- Czy Kołakowski potępił nienawiść? Cz. 1 2026-03-10
- Wystrzał z Aurory 2026-03-10
- Czy można dokonać korekty dokumentów Soboru Watykańskiego II ? 2026-03-09
- O III wojnie światowej, zagrożeniach dla Polski i zerwaniu z duopolem – Grzegorz Braun 2026-03-09
- Braun mimo wszystko będzie skazany?! Amb. Rose atakuje Brauna ws. Iranu 2026-03-09
- Czarnek kandydatem na premiera, wojna w Iranie, ceny ropy – Marek T. Chodorowski 2026-03-09
- Wojna Iran vs. USA-Izrael to ustawka?! Ukropolin coraz bliżej?! – prof. Włodzimierz Osadczy 2026-03-09
- Edukacja, suwerenność i przyszłość Polski – Bartosz Kopczyński 2026-03-09
- Odwrócić dzieje świata! Wojna nie musi nastąpić – ks. Marek Bąk 2026-03-09
- Bartosz Kopczyński – Spotkanie: “Jak wyjść spod okupacji?” 2026-03-08
- O tych, którzy działają w imię cudzych interesów – Leszek Żebrowski 2026-03-08
- Historia czterech operacji psychologicznych: Czy Iran ZAWSZE był członkiem klubu? 2026-03-08
- Wszędzie ta sama stara globalna mafia 2026-03-08
- Spełniany sen carycy Katarzyny 2026-03-08
- Ze stacji ‘Hala Sokoła’ odjeżdża pociąg do stacji ‘Naprawa Polski’ 2026-03-08
- Wśród pasterzy Kościoła brakuje czynnych mężczyzn! – ks. prof. Stanisław Koczwara 2026-03-07
- “Jak wyjść spod okupacji?” – Bartosz Kopczyński 2026-03-07
- Jak niszczą twoją rodzinę? Ostatni bastion – Tomasz Sztreker 2026-03-07
- Pierwsza poważna gafa kandydata PiS na nowego premiera 2026-03-07
- Sojusz w obronie “semityzmu” 2026-03-07
- Wsparcie dla Izraela w USA radykalnie spadło 2026-03-06
- Dlaczego w Polsce tylu ludzi się prostytuuje? Nowe Bachantki i nowy kult Bachusa 2026-03-06
- Wojna potrwa do końca świata? Nie doszacowano zaciekłości Bestii 2026-03-06
- Szkoła w Obrzydłówku i kursy dodatkowe 2026-03-06
- ks. prof. Tadeusz Guz – Duchowa głębia grypsów ppłk. Łukasza Cieplińskiego 2026-03-05
- Co wydarzy się dalej w Iranie? Dekapitacja, grzęzawisko czy III wojna światowa? 2026-03-05
- ROZMOWY ODWAŻNYCH – Rozmowa z Marianem Banasiem 2026-03-05
- KOMUNIZM: Wielkie kłamstwo, które zniewoliło Polskę. Jak nas oszukano? 2026-03-05
- Zeznania żydówki spod Chanuki zostaną utajnione? 2026-03-05
- Czym jest 15-minutowe miasto? 2026-03-05
- Pogaduszki dyrektora żydowskiego muzeum z antykatolickim modernistą 2026-03-05
- Niezdolność do życia w wolności – ks. prof. Stanisław Koczwara 2026-03-04
- Szokujące fakty w sprawie “sądów” lekarskich! Lek. K. Ratkowska ujawnia 2026-03-04
- “Rozpętali III wojnę!” Kopczyński o aferze Epsteina, Iranie o ‘nowym’ Jimie Carreyu 2026-03-04
- Mamy nad nimi niewidzialną przewagę 2026-03-04
- Po co żyjesz? Tu znajdziesz odpowiedź! – Tomasz Sztreker 2026-03-04
- Wojna w Iranie i Wielki Reset 2026-03-04
- Jaką decyzję podejmie Naczelny Sąd Lekarski? 2026-03-04
- Krystian Kratiuk “Chrześcijański syjonizm zabija” 2026-03-04
- Leszek Żebrowski w ringu. Lekcja jakiej jeszcze nie było 2026-03-03
- Psychologia Satanistyczna – Sprawdź czy jej nie uległeś – Tomasz Sztreker 2026-03-03
- PRZEMYSŁ CIENIA: Kto naprawdę pisze nasze prawo i programuje społeczeństwo? 2026-03-03
- Uniwersytet podczas Narodowego Dnia Pamięci Żołnierzy Wyklętych 2026-03-03
- Kolejny etap prześladowania Polaków w Polsce. Wojciech Sumliński 2026-03-02
- Szpiegowanie obywateli, lot na Księżyc i wymykające się UFO czyli w tym tygodniu w Nowej Normalności 2026-03-02
- Szokujące fakty ws. zdrowia Polaków?! Czy czeka nas tsunami chorób?! 2026-03-02
- Jacek Międlar bez cenzury o ludobójstwie wołyńskim. Chełm 22.02.2026 2026-03-02
- Czy wielkie królestwo upadnie? 2026-03-02
Kalendarz
Tagi
Bartosz Kopczyński Bestia c19 chrześcijaństwo covid czytania mszalne Edyta Paradowska Ewangelia Grzegorz Braun Izrael Kit Knightly komunizm ks. Marek Bąk Lech Mucha Leszek Żebrowski liturgia słowa Marek T. Chodorowski Niemcy nowa normalność NWO Off-Guardian OffGuardian Oremus pandemia PiS Pismo Święte PL1 TV Polska powikłania poszczepienne pożegnanie z iii rp Rosja Salon Ludzi Wolnych slw szczepienia Słowo Boże To warto przeczytać tyrania UE Ukraina Unia Europejska USA wef who wojna w towarzystwie
Ostatnie komentarze
- AlterCabrio - Zaczęła się III wojna światowa: USA-Izrael-Chiny. W tym plan zniszczenia Polski
- zapinio - Zaczęła się III wojna światowa: USA-Izrael-Chiny. W tym plan zniszczenia Polski
- AlterCabrio - Zaczęła się III wojna światowa: USA-Izrael-Chiny. W tym plan zniszczenia Polski
- AlterCabrio - Czarnek kandydatem na premiera, wojna w Iranie, ceny ropy – Marek T. Chodorowski
- ziemianka - Czarnek kandydatem na premiera, wojna w Iranie, ceny ropy – Marek T. Chodorowski
- AlterCabrio - Mrocznie i ciekawie
- AlterCabrio - Mrocznie i ciekawie
- AlterCabrio - O tych, którzy działają w imię cudzych interesów – Leszek Żebrowski
- Izabella - Czy Kołakowski potępił nienawiść? Cz. 1
- miarka - Czarnek kandydatem na premiera, wojna w Iranie, ceny ropy – Marek T. Chodorowski
- BenKrzysztof - Czarnek kandydatem na premiera, wojna w Iranie, ceny ropy – Marek T. Chodorowski
- pokutujący łotr - Prof. Jeffrey Sachs: Bardzo dobre podsumowanie tej wojny bez strategii i bez sensu (z polskim tłumaczeniem)
- pokutujący łotr - Braun mimo wszystko będzie skazany?! Amb. Rose atakuje Brauna ws. Iranu
- CzarnaLimuzyna - Prof. Jeffrey Sachs: Bardzo dobre podsumowanie tej wojny bez strategii i bez sensu (z polskim tłumaczeniem)
- CzarnaLimuzyna - Braun mimo wszystko będzie skazany?! Amb. Rose atakuje Brauna ws. Iranu
- zapinio - MSZ – Ministerstwo Spraw leżących poza granicami możliwości
- stan orda - Braun mimo wszystko będzie skazany?! Amb. Rose atakuje Brauna ws. Iranu
- AlterCabrio - Braun mimo wszystko będzie skazany?! Amb. Rose atakuje Brauna ws. Iranu
- AlterCabrio - Ogłoszenia
- AlterCabrio - Czarnek kandydatem na premiera, wojna w Iranie, ceny ropy – Marek T. Chodorowski
- pokutujący łotr - Braun mimo wszystko będzie skazany?! Amb. Rose atakuje Brauna ws. Iranu
- Piko - Braun mimo wszystko będzie skazany?! Amb. Rose atakuje Brauna ws. Iranu
- Kajetan Badowicz - Czarnek kandydatem na premiera, wojna w Iranie, ceny ropy – Marek T. Chodorowski
- Piotr Niewiadomski - Czy AI jest głupia, kłamczucha, czy naturalna inteligencja jest w zaniku?
- CzarnaLimuzyna - Czy Kołakowski potępił nienawiść? Cz. 1
- Krzysztof - O III wojnie światowej, zagrożeniach dla Polski i zerwaniu z duopolem – Grzegorz Braun
- pokutujący łotr - Czarnek kandydatem na premiera, wojna w Iranie, ceny ropy – Marek T. Chodorowski
- pokutujący łotr - Braun mimo wszystko będzie skazany?! Amb. Rose atakuje Brauna ws. Iranu
- pokutujący łotr - Braun mimo wszystko będzie skazany?! Amb. Rose atakuje Brauna ws. Iranu
- AlterCabrio - Braun mimo wszystko będzie skazany?! Amb. Rose atakuje Brauna ws. Iranu
- CzarnaLimuzyna - Czarnek kandydatem na premiera, wojna w Iranie, ceny ropy – Marek T. Chodorowski
- AlterCabrio - Czarnek kandydatem na premiera, wojna w Iranie, ceny ropy – Marek T. Chodorowski
- AlterCabrio - Braun mimo wszystko będzie skazany?! Amb. Rose atakuje Brauna ws. Iranu
- piko - Braun mimo wszystko będzie skazany?! Amb. Rose atakuje Brauna ws. Iranu
- sarmata - Braun mimo wszystko będzie skazany?! Amb. Rose atakuje Brauna ws. Iranu
- CzarnaLimuzyna - Braun mimo wszystko będzie skazany?! Amb. Rose atakuje Brauna ws. Iranu
- pokutujący łotr - Braun mimo wszystko będzie skazany?! Amb. Rose atakuje Brauna ws. Iranu
- Maria. - Historia czterech operacji psychologicznych: Czy Iran ZAWSZE był członkiem klubu?
- AlterCabrio - Czarnek kandydatem na premiera, wojna w Iranie, ceny ropy – Marek T. Chodorowski
- AlterCabrio - Braun mimo wszystko będzie skazany?! Amb. Rose atakuje Brauna ws. Iranu
- AlterCabrio - Braun mimo wszystko będzie skazany?! Amb. Rose atakuje Brauna ws. Iranu
- CzarnaLimuzyna - O tych, którzy działają w imię cudzych interesów – Leszek Żebrowski
- AlterCabrio - O tych, którzy działają w imię cudzych interesów – Leszek Żebrowski
- stan orda - Odwrócić dzieje świata! Wojna nie musi nastąpić – ks. Marek Bąk
- AlterCabrio - Bartosz Kopczyński – Spotkanie: “Jak wyjść spod okupacji?”
- AlterCabrio - Bartosz Kopczyński – Spotkanie: “Jak wyjść spod okupacji?”
- pejot - Ze stacji ‘Hala Sokoła’ odjeżdża pociąg do stacji ‘Naprawa Polski’
- Piko - Pierwsza poważna gafa kandydata PiS na nowego premiera
- Maria. - Historia czterech operacji psychologicznych: Czy Iran ZAWSZE był członkiem klubu?
- CzarnaLimuzyna - Pierwsza poważna gafa kandydata PiS na nowego premiera
- pokutujący łotr - Ze stacji ‘Hala Sokoła’ odjeżdża pociąg do stacji ‘Naprawa Polski’
- pokutujący łotr - Pierwsza poważna gafa kandydata PiS na nowego premiera
- Rebeliantka - Pierwsza poważna gafa kandydata PiS na nowego premiera
- stan orda - Ze stacji ‘Hala Sokoła’ odjeżdża pociąg do stacji ‘Naprawa Polski’
- pokutujący łotr - Ze stacji ‘Hala Sokoła’ odjeżdża pociąg do stacji ‘Naprawa Polski’
- pokutujący łotr - Pierwsza poważna gafa kandydata PiS na nowego premiera
- AlterCabrio - Ogłoszenia
- AlterCabrio - Pierwsza poważna gafa kandydata PiS na nowego premiera
- Józef Wieczorek - Pierwsza poważna gafa kandydata PiS na nowego premiera
- Rebeliantka - Wsparcie dla Izraela w USA radykalnie spadło
- Maria. - Szokujące fakty w sprawie “sądów” lekarskich! Lek. K. Ratkowska ujawnia
- pokutujący łotr - Pierwsza poważna gafa kandydata PiS na nowego premiera
- pokutujący łotr - Pierwsza poważna gafa kandydata PiS na nowego premiera
- Antex - Wsparcie dla Izraela w USA radykalnie spadło
- CzarnaLimuzyna - Pierwsza poważna gafa kandydata PiS na nowego premiera
- AlterCabrio - Jak niszczą twoją rodzinę? Ostatni bastion – Tomasz Sztreker
- AlterCabrio - Pierwsza poważna gafa kandydata PiS na nowego premiera
- pokutujący łotr - Pierwsza poważna gafa kandydata PiS na nowego premiera
- Rebeliantka - Wsparcie dla Izraela w USA radykalnie spadło
- pokutujący łotr - Wojna potrwa do końca świata? Nie doszacowano zaciekłości Bestii
- CzarnaLimuzyna - Wsparcie dla Izraela w USA radykalnie spadło
- Ełgjeniusz Molibden - Wojna potrwa do końca świata? Nie doszacowano zaciekłości Bestii
- Rebeliantka - Wsparcie dla Izraela w USA radykalnie spadło
- CzarnaLimuzyna - Sojusz w obronie “semityzmu”
- stan orda - Sojusz w obronie “semityzmu”
- pokutujący łotr - Sojusz w obronie “semityzmu”
- pokutujący łotr - ROZMOWY ODWAŻNYCH – Rozmowa z Marianem Banasiem
- kipi - Sojusz w obronie “semityzmu”
- Rebeliantka - Wsparcie dla Izraela w USA radykalnie spadło
- Kajetan Badowicz - ROZMOWY ODWAŻNYCH – Rozmowa z Marianem Banasiem
- pokutujący łotr - ROZMOWY ODWAŻNYCH – Rozmowa z Marianem Banasiem
- katolik - Wojna potrwa do końca świata? Nie doszacowano zaciekłości Bestii
- zapinio - Wojna potrwa do końca świata? Nie doszacowano zaciekłości Bestii
- katolik - Dlaczego w Polsce tylu ludzi się prostytuuje? Nowe Bachantki i nowy kult Bachusa
- Kajetan Badowicz - ROZMOWY ODWAŻNYCH – Rozmowa z Marianem Banasiem
- AlterCabrio - Dlaczego w Polsce tylu ludzi się prostytuuje? Nowe Bachantki i nowy kult Bachusa
- stan orda - Co wydarzy się dalej w Iranie? Dekapitacja, grzęzawisko czy III wojna światowa?
- zapinio - Wojna potrwa do końca świata? Nie doszacowano zaciekłości Bestii
- CzarnaLimuzyna - Wojna potrwa do końca świata? Nie doszacowano zaciekłości Bestii
- CzarnaLimuzyna - Wojna potrwa do końca świata? Nie doszacowano zaciekłości Bestii
- CzarnaLimuzyna - ROZMOWY ODWAŻNYCH – Rozmowa z Marianem Banasiem
- AlterCabrio - Psychologia Satanistyczna – Sprawdź czy jej nie uległeś – Tomasz Sztreker
- pokutujący łotr - ROZMOWY ODWAŻNYCH – Rozmowa z Marianem Banasiem
- potrzeba czegoś innego - ROZMOWY ODWAŻNYCH – Rozmowa z Marianem Banasiem
- CzarnaLimuzyna - Wojna potrwa do końca świata? Nie doszacowano zaciekłości Bestii
- AlterCabrio - ROZMOWY ODWAŻNYCH – Rozmowa z Marianem Banasiem
- Pejot - Wojna potrwa do końca świata? Nie doszacowano zaciekłości Bestii
- pokutujący łotr - ROZMOWY ODWAŻNYCH – Rozmowa z Marianem Banasiem
- pokutujący łotr - Szkoła w Obrzydłówku i kursy dodatkowe
- pokutujący łotr - Co wydarzy się dalej w Iranie? Dekapitacja, grzęzawisko czy III wojna światowa?
- pokutujący łotr - Wojna potrwa do końca świata? Nie doszacowano zaciekłości Bestii
- pejot - Co wydarzy się dalej w Iranie? Dekapitacja, grzęzawisko czy III wojna światowa?
- AlterCabrio - Czym jest 15-minutowe miasto?
- AlterCabrio - Co wydarzy się dalej w Iranie? Dekapitacja, grzęzawisko czy III wojna światowa?
- CzarnaLimuzyna - Zeznania żydówki spod Chanuki zostaną utajnione?
- CzarnaLimuzyna - Psychologia Satanistyczna – Sprawdź czy jej nie uległeś – Tomasz Sztreker
- Rebeliantka - Jaką decyzję podejmie Naczelny Sąd Lekarski?
- AlterCabrio - Czym jest 15-minutowe miasto?
- pokutujący łotr - Niezdolność do życia w wolności – ks. prof. Stanisław Koczwara
- karola - Psychologia Satanistyczna – Sprawdź czy jej nie uległeś – Tomasz Sztreker
- CzarnaLimuzyna - Niezdolność do życia w wolności – ks. prof. Stanisław Koczwara
- CzarnaLimuzyna - Psychologia Satanistyczna – Sprawdź czy jej nie uległeś – Tomasz Sztreker
- CzarnaLimuzyna - Pogaduszki dyrektora żydowskiego muzeum z antykatolickim modernistą
- pokutujący łotr - “Rozpętali III wojnę!” Kopczyński o aferze Epsteina, Iranie o ‘nowym’ Jimie Carreyu
- pokutujący łotr - Psychologia Satanistyczna – Sprawdź czy jej nie uległeś – Tomasz Sztreker
- zapinio - “Rozpętali III wojnę!” Kopczyński o aferze Epsteina, Iranie o ‘nowym’ Jimie Carreyu
- AlterCabrio - “Rozpętali III wojnę!” Kopczyński o aferze Epsteina, Iranie o ‘nowym’ Jimie Carreyu
- AlterCabrio - Mamy nad nimi niewidzialną przewagę
- Rebeliantka - Epstein i nadchodząca operacja psychologiczna pn. „era odpowiedzialności”
- Rebeliantka - Wojna w Iranie i Wielki Reset
- Rebeliantka - Pogaduszki dyrektora żydowskiego muzeum z antykatolickim modernistą
- Andrzej - “Rozpętali III wojnę!” Kopczyński o aferze Epsteina, Iranie o ‘nowym’ Jimie Carreyu
- Rebeliantka - Pogaduszki dyrektora żydowskiego muzeum z antykatolickim modernistą
- Rebeliantka - Wojna w Iranie i Wielki Reset
- AlterCabrio - Wojna w Iranie i Wielki Reset
- AlterCabrio - Szokujące fakty w sprawie “sądów” lekarskich! Lek. K. Ratkowska ujawnia
- Mateja - Droga Krzyżowa Zakonu Rycerzy Jana Pawła II
- AlterCabrio - Psychologia Satanistyczna – Sprawdź czy jej nie uległeś – Tomasz Sztreker
- AlterCabrio - Psychologia Satanistyczna – Sprawdź czy jej nie uległeś – Tomasz Sztreker
- pokutujący łotr - Psychologia Satanistyczna – Sprawdź czy jej nie uległeś – Tomasz Sztreker
- pokutujący łotr - “Rozpętali III wojnę!” Kopczyński o aferze Epsteina, Iranie o ‘nowym’ Jimie Carreyu
- CzarnaLimuzyna - Wojna w Iranie i Wielki Reset
- CzarnaLimuzyna - Psychologia Satanistyczna – Sprawdź czy jej nie uległeś – Tomasz Sztreker
- Rebeliantka - Jaką decyzję podejmie Naczelny Sąd Lekarski?
- CzarnaLimuzyna - Czy wielkie królestwo upadnie?
- Bit - Czy wielkie królestwo upadnie?
- pokutujący łotr - Czy wielkie królestwo upadnie?
- ściema zbrodniarzy - Krystian Kratiuk “Chrześcijański syjonizm zabija”
- Redakcja_ - Czy wielkie królestwo upadnie?
- Bit - Czy wielkie królestwo upadnie?
- CzarnaLimuzyna - Droga Krzyżowa Zakonu Rycerzy Jana Pawła II
- Mateja - Droga Krzyżowa Zakonu Rycerzy Jana Pawła II
- CzarnaLimuzyna - Droga Krzyżowa Zakonu Rycerzy Jana Pawła II
- Mateja - Droga Krzyżowa Zakonu Rycerzy Jana Pawła II
- katolik - Szokujące fakty ws. zdrowia Polaków?! Czy czeka nas tsunami chorób?!
- pokutujący łotr - Czy wielkie królestwo upadnie?
- Joanna - Czy wielkie królestwo upadnie?
- Rebeliantka - Czy wielkie królestwo upadnie?
- Maria. - Szokujące fakty ws. zdrowia Polaków?! Czy czeka nas tsunami chorób?!
- CzarnaLimuzyna - Czy wielkie królestwo upadnie?
- pejot - Czy wielkie królestwo upadnie?
- AlterCabrio - Czy wielkie królestwo upadnie?
- pejot - Czy wielkie królestwo upadnie?
- Bit - Czy wielkie królestwo upadnie?
- Bit - Prof. Bartyzel: Po ataku na Iran
- Bit - Prof. Bartyzel: Po ataku na Iran
- AlterCabrio - Szokujące fakty ws. zdrowia Polaków?! Czy czeka nas tsunami chorób?!
- pokutujący łotr - Faktyczne „wygaszanie” przywilejów, czy tylko hasło? – prof. Włodzimierz Osadczy
- pokutujący łotr - Czy wielkie królestwo upadnie?
- kilka słów - Czy wielkie królestwo upadnie?
- pokutujący łotr - Faktyczne „wygaszanie” przywilejów, czy tylko hasło? – prof. Włodzimierz Osadczy
- Bit - KseF – handel fakturami na rynkach finansowych. Monetyzacja polskiego PKB
- sarmata - Faktyczne „wygaszanie” przywilejów, czy tylko hasło? – prof. Włodzimierz Osadczy
- AlterCabrio - Jacek Międlar bez cenzury o ludobójstwie wołyńskim. Chełm 22.02.2026
- pokutujący łotr - Czy wielkie królestwo upadnie?
- BenKrzysztof - Czy wielkie królestwo upadnie?
- zapinio - Faktyczne „wygaszanie” przywilejów, czy tylko hasło? – prof. Włodzimierz Osadczy
- pokutujący łotr - Faktyczne „wygaszanie” przywilejów, czy tylko hasło? – prof. Włodzimierz Osadczy
- Rebeliantka - Faktyczne „wygaszanie” przywilejów, czy tylko hasło? – prof. Włodzimierz Osadczy
- Rebeliantka - Faktyczne „wygaszanie” przywilejów, czy tylko hasło? – prof. Włodzimierz Osadczy
- Jans - Prof. Bartyzel: Po ataku na Iran
- pokutujący łotr - Faktyczne „wygaszanie” przywilejów, czy tylko hasło? – prof. Włodzimierz Osadczy
- miarka - Faktyczne „wygaszanie” przywilejów, czy tylko hasło? – prof. Włodzimierz Osadczy
- CzarnaLimuzyna - Faktyczne „wygaszanie” przywilejów, czy tylko hasło? – prof. Włodzimierz Osadczy
- Rebeliantka - Faktyczne „wygaszanie” przywilejów, czy tylko hasło? – prof. Włodzimierz Osadczy
- Bit - Zapobieganie strzelaninom, żołnierze-migranci w armii UE i płacenie dłonią czyli w tym tygodniu w Nowej Normalności
- Bit - KseF – handel fakturami na rynkach finansowych. Monetyzacja polskiego PKB
- Bit - Prof. Bartyzel: Po ataku na Iran
- Bit - Prof. Bartyzel: Po ataku na Iran
- Bit - Prof. Bartyzel: Po ataku na Iran
- CzarnaLimuzyna - Droga Krzyżowa Zakonu Rycerzy Jana Pawła II
- Mateja - Droga Krzyżowa Zakonu Rycerzy Jana Pawła II
- sarmata - Program dla Polski – Zjednoczeni Ponad Podziałami, 28.02.2026 – Poznań
- karola - Transformacja na kredyt? Zapłacą dzieci i wnuki? – prof. Władysław Mielczarski
- polski tygiel - Program dla Polski – Zjednoczeni Ponad Podziałami, 28.02.2026 – Poznań
- AlterCabrio - Transformacja na kredyt? Zapłacą dzieci i wnuki? – prof. Władysław Mielczarski
- Rebeliantka - Atak na Albanese
- Rebeliantka - Atak na Albanese
- AlterCabrio - Program dla Polski – Zjednoczeni Ponad Podziałami, 28.02.2026 – Poznań
- Rebeliantka - Niemcy ogłosiły, że są przywódcą Europy
- Rebeliantka - Niemcy ogłosiły, że są przywódcą Europy
- ziemianka - Program dla Polski – Zjednoczeni Ponad Podziałami, 28.02.2026 – Poznań
- BenKrzysztof - Proces przeciwko Braunowi jest procesem przeciwko Polsce
- czy doczekamy? - Program dla Polski – Zjednoczeni Ponad Podziałami, 28.02.2026 – Poznań
- AlterCabrio - List otwarty księdza prof. Waldemara Rakocego do kardynała Grzegorza Rysia
- AlterCabrio - Transformacja na kredyt? Zapłacą dzieci i wnuki? – prof. Władysław Mielczarski
- AlterCabrio - Program dla Polski – Zjednoczeni Ponad Podziałami, 28.02.2026 – Poznań
- pokutujący łotr - Faktyczne „wygaszanie” przywilejów, czy tylko hasło? – prof. Włodzimierz Osadczy
- pokutujący łotr - „To jest wojna o prawdę” – Tomasz Sztreker
- miarka - Faktyczne „wygaszanie” przywilejów, czy tylko hasło? – prof. Włodzimierz Osadczy
- AlterCabrio - „To jest wojna o prawdę” – Tomasz Sztreker
- pokutujący łotr - Faktyczne „wygaszanie” przywilejów, czy tylko hasło? – prof. Włodzimierz Osadczy
- miarka - Faktyczne „wygaszanie” przywilejów, czy tylko hasło? – prof. Włodzimierz Osadczy
- CzarnaLimuzyna - Faktyczne „wygaszanie” przywilejów, czy tylko hasło? – prof. Włodzimierz Osadczy
- AlterCabrio - Transformacja na kredyt? Zapłacą dzieci i wnuki? – prof. Władysław Mielczarski
- AlterCabrio - Transformacja na kredyt? Zapłacą dzieci i wnuki? – prof. Władysław Mielczarski
- Nietytus - ROZMOWY ODWAŻNYCH – O sytuacji w Iranie z Agnieszką Piwar rozmawia Marek Tomasz Chodorowski
- Bit - List otwarty księdza prof. Waldemara Rakocego do kardynała Grzegorza Rysia
- Bit - List otwarty księdza prof. Waldemara Rakocego do kardynała Grzegorza Rysia
- pokutujący łotr - List otwarty księdza prof. Waldemara Rakocego do kardynała Grzegorza Rysia
- pokutujący łotr - List otwarty księdza prof. Waldemara Rakocego do kardynała Grzegorza Rysia
- stan orda - List otwarty księdza prof. Waldemara Rakocego do kardynała Grzegorza Rysia
- sarmata - List otwarty księdza prof. Waldemara Rakocego do kardynała Grzegorza Rysia
- wkurzony - Epstein i nadchodząca operacja psychologiczna pn. „era odpowiedzialności”
- stan orda - List otwarty księdza prof. Waldemara Rakocego do kardynała Grzegorza Rysia
- karola - Epstein i nadchodząca operacja psychologiczna pn. „era odpowiedzialności”
- pokutujący łotr - List otwarty księdza prof. Waldemara Rakocego do kardynała Grzegorza Rysia
- stan orda - List otwarty księdza prof. Waldemara Rakocego do kardynała Grzegorza Rysia
- pokutujący łotr - List otwarty księdza prof. Waldemara Rakocego do kardynała Grzegorza Rysia
- karola - List otwarty księdza prof. Waldemara Rakocego do kardynała Grzegorza Rysia
- CzarnaLimuzyna - List otwarty księdza prof. Waldemara Rakocego do kardynała Grzegorza Rysia
- pokutujący łotr - Faktyczne „wygaszanie” przywilejów, czy tylko hasło? – prof. Włodzimierz Osadczy
- stan orda - List otwarty księdza prof. Waldemara Rakocego do kardynała Grzegorza Rysia
- CzarnaLimuzyna - Proces przeciwko Braunowi jest procesem przeciwko Polsce
- Stefan - Proces przeciwko Braunowi jest procesem przeciwko Polsce
- pokutujący łotr - Proces przeciwko Braunowi jest procesem przeciwko Polsce
- AlterCabrio - ROZMOWY ODWAŻNYCH – O sytuacji w Iranie z Agnieszką Piwar rozmawia Marek Tomasz Chodorowski
- Alina - ROZMOWY ODWAŻNYCH – O sytuacji w Iranie z Agnieszką Piwar rozmawia Marek Tomasz Chodorowski
- Nietytus - ROZMOWY ODWAŻNYCH – O sytuacji w Iranie z Agnieszką Piwar rozmawia Marek Tomasz Chodorowski
- sarmata - Podwójne onuce Włodzimierza Czarzastego
- AlterCabrio - “Jacy głupi są Polacy” – tak oni mówią o polskiej polityce zagranicznej
- Wodór - Proces przeciwko Braunowi jest procesem przeciwko Polsce
- CzarnaLimuzyna - Podwójne onuce Włodzimierza Czarzastego
- Alina - ROZMOWY ODWAŻNYCH – O sytuacji w Iranie z Agnieszką Piwar rozmawia Marek Tomasz Chodorowski
- pokutujący łotr - Proces przeciwko Braunowi jest procesem przeciwko Polsce
- CzarnaLimuzyna - Proces przeciwko Braunowi jest procesem przeciwko Polsce
- pokutujący łotr - PRAWDZIWY cel ujawnienia „tajnych akt”
- sarmata - Proces przeciwko Braunowi jest procesem przeciwko Polsce
- CzarnaLimuzyna - Proces przeciwko Braunowi jest procesem przeciwko Polsce
- AlterCabrio - Bartosz Kopczyński i jego wizja świata: polityka, UE i Polacy
- AlterCabrio - Bartosz Kopczyński i jego wizja świata: polityka, UE i Polacy
- masoneria jątrzy - Bartosz Kopczyński i jego wizja świata: polityka, UE i Polacy
- Klara - PRAWDZIWY cel ujawnienia „tajnych akt”
- Stefan - Proces przeciwko Braunowi jest procesem przeciwko Polsce
- kolejarz - PRAWDZIWY cel ujawnienia „tajnych akt”
- Nietytus - ROZMOWY ODWAŻNYCH – O sytuacji w Iranie z Agnieszką Piwar rozmawia Marek Tomasz Chodorowski
- Alina - ROZMOWY ODWAŻNYCH – O sytuacji w Iranie z Agnieszką Piwar rozmawia Marek Tomasz Chodorowski
- Alina - ROZMOWY ODWAŻNYCH – O sytuacji w Iranie z Agnieszką Piwar rozmawia Marek Tomasz Chodorowski
- pokutujący łotr - PRAWDZIWY cel ujawnienia „tajnych akt”
- Alina - SAFE – kolejny finansowy mechanizm kolonizacji Polski i Polaków. Nie mówią o tym politycy ani media?
- miarka - Kto przeciąga wybory na Ukrainie?! Co dalej z Polską i z konfliktem na wschodzie?
- Joanna - PRAWDZIWY cel ujawnienia „tajnych akt”
- AlterCabrio - ROZMOWY ODWAŻNYCH – O sytuacji w Iranie z Agnieszką Piwar rozmawia Marek Tomasz Chodorowski
- lex - Kto przeciąga wybory na Ukrainie?! Co dalej z Polską i z konfliktem na wschodzie?
- lex - Kto przeciąga wybory na Ukrainie?! Co dalej z Polską i z konfliktem na wschodzie?
- lex - Kto przeciąga wybory na Ukrainie?! Co dalej z Polską i z konfliktem na wschodzie?
- pokutujący łotr - PRAWDZIWY cel ujawnienia „tajnych akt”
- AlterCabrio - Bartosz Kopczyński i jego wizja świata: polityka, UE i Polacy
- lex - Kto przeciąga wybory na Ukrainie?! Co dalej z Polską i z konfliktem na wschodzie?
- pokutujący łotr - Aptekarz profesora Diabelskiego z wizytą roboczą w Polsce
- wkurzony - Aptekarz profesora Diabelskiego z wizytą roboczą w Polsce
- Joanna - Aptekarz profesora Diabelskiego z wizytą roboczą w Polsce
- AlterCabrio - Kto pociąga za sznurki globalnych przemian?
- kolejarz - SAFE – kolejny finansowy mechanizm kolonizacji Polski i Polaków. Nie mówią o tym politycy ani media?
- CzarnaLimuzyna - Aptekarz profesora Diabelskiego z wizytą roboczą w Polsce
- Emisja - Proces przeciwko Braunowi jest procesem przeciwko Polsce
- Maria. - Proces przeciwko Braunowi jest procesem przeciwko Polsce
- AlterCabrio - SAFE – kolejny finansowy mechanizm kolonizacji Polski i Polaków. Nie mówią o tym politycy ani media?
- AlterCabrio - SAFE – kolejny finansowy mechanizm kolonizacji Polski i Polaków. Nie mówią o tym politycy ani media?
- Emisja - Wolą Bożą jest abyśmy mieli wszystko przez Maryję – ks. prof. Stanisław Koczwara
- Emisja - Braun o żydówce spod Chanuki: „Napadła mnie, a potem nakłamała”
- Emisja - Dekalog (2) – już nie istnieje apetyt na Niebo – ks. prof. Stanisław Koczwara
- Emisja - Aptekarz profesora Diabelskiego z wizytą roboczą w Polsce
- Emisja - Aptekarz profesora Diabelskiego z wizytą roboczą w Polsce
- pokutujący łotr - Aptekarz profesora Diabelskiego z wizytą roboczą w Polsce
- Nieznany2024 - Absurd i bezprawie. Zmiany w… zmianach
- pokutujący łotr - Proces przeciwko Braunowi jest procesem przeciwko Polsce
- po prostu Grzegorz Braun - Proces przeciwko Braunowi jest procesem przeciwko Polsce
- sarmata - Proces przeciwko Braunowi jest procesem przeciwko Polsce
- pokutujący łotr - Proces przeciwko Braunowi jest procesem przeciwko Polsce
- kolejarz - Proces przeciwko Braunowi jest procesem przeciwko Polsce
- CzarnaLimuzyna - Proces przeciwko Braunowi jest procesem przeciwko Polsce
- CzarnaLimuzyna - Proces przeciwko Braunowi jest procesem przeciwko Polsce
- pokutujący łotr - Proces przeciwko Braunowi jest procesem przeciwko Polsce
- Izabella - Proces przeciwko Braunowi jest procesem przeciwko Polsce
- pokutujący łotr - ROZMOWY ODWAŻNYCH Rozmowa z Leszkiem Sykulskim o aktualnym zagrożeniu wojennym
- AlterCabrio - Ogłoszenia
- rządy i nierządy - Dlaczego Polska wymiera?
- CzarnaLimuzyna - Droga Krzyżowa Zakonu Rycerzy Jana Pawła II
- AlterCabrio - Wrogowie Żołnierzy Wyklętych – Leszek Żebrowski
- AlterCabrio - ROZMOWY ODWAŻNYCH Rozmowa z Leszkiem Sykulskim o aktualnym zagrożeniu wojennym
- fiesta - Droga Krzyżowa Zakonu Rycerzy Jana Pawła II
- CzarnaLimuzyna - ROZMOWY ODWAŻNYCH Rozmowa z Leszkiem Sykulskim o aktualnym zagrożeniu wojennym
- CzarnaLimuzyna - Droga Krzyżowa Zakonu Rycerzy Jana Pawła II
- fiesta - Droga Krzyżowa Zakonu Rycerzy Jana Pawła II
- Nobel - Droga Krzyżowa Zakonu Rycerzy Jana Pawła II
- Nobel - Epstein i lewackie elity. Nowa Sodoma
- pokutujący łotr - ROZMOWY ODWAŻNYCH Rozmowa z Leszkiem Sykulskim o aktualnym zagrożeniu wojennym
- pokutujący łotr - ROZMOWY ODWAŻNYCH Rozmowa z Leszkiem Sykulskim o aktualnym zagrożeniu wojennym
- AlterCabrio - Wrogowie Żołnierzy Wyklętych – Leszek Żebrowski
Archiwa
Zgadzam się i uzupełniam cytatem
Całość
Poza tym o o. Szustaku mam podobne zdanie jak Karoń: Jest szkodnikiem.
Wklejam:
1. O filmie Kler
2. O zbawieniu Judasza przez Jezusa
A propos tytułu: dar(łaska) i nasza praca.
Czy podałeś te filmiki jako przykłady szkodnictwa?
Wreszcie mam nowy punkt do niezgadzania się z Karoniem ;-)
Tekst pani MK-K bardzo dobry.
O. Szustak po prostu bredzi. Są to jego indywidualne “fantasmagorie”. Pogadanka o zbawieniu Judasza jest skrajnym przykładem złej interpretacji Ewangelii.
1.
Ekscytuje się gestem podania chleba Judaszowi i próbuje z tego wywieść wyjątkowe znaczenie. Ewangelie opisują, że właśnie w tym momencie w Judasza wszedł szatan.
2.
Mk 14,21
Jezus nie bez powodu użył takich strasznych słów: “biada”, “Byłoby lepiej dla tego człowieka, gdyby się nie narodził”
To, co Bóg zrobi, zrobił z Judaszem to jego sprawa i nie nam sądzić i dywagować. Tym bardziej w powyższym kontekście to, co mówi o. Szustak jest szkodliwą brednią.
1. Jest to przede wszystkim pogadanka o tym, że Chrystus bierze na siebie nasze grzechy.
2. Kościół nie przyjmuje potępienia Judasza za dogmat. Nie nakazuje by w nie wierzyć, tak jak nie nakazuje wierzyć we wszystko, co mówią kapłani, w tym o. Szustak. Mądrzej chyba byłoby powiedzieć: “nie rozumiem”, “nie wierzę w taką interpretację”, niż, że jest ona szkodliwa brednią. Mniam?
W zasadzie poniższe zdanie wydaje się 100% jednoznaczne:
//Wprawdzie Syn Człowieczy odchodzi, jak o Nim jest napisane, lecz biada temu człowiekowi, przez którego Syn Człowieczy będzie wydany. Byłoby lepiej dla tego człowieka, gdyby się nie narodził//
Logicznie rzecz biorąc lepiej tylko dla takiego człowieka, żeby się nie narodził, który pójdzie do piekła. Lepiej człowiekowi się nie narodzić, niż iść do piekła. Ale…
Bardzo interesująca interpretacja Szustaka zostawia jeszcze jedną niesamowitą furtkę. Jest jeszcze tylko jeden człowiek DLA KTÓREGO LEPIEJ, ŻEBY SIĘ NIE NARODZIŁ. Jest nim sam Chrystus. Dla niego samego lepiej, aby się nie narodził, ponieważ nic dla siebie samego nie zyskał, rodząc się, bo Jest, Który Jest Pełnią. Mógł tylko stracić. Dlatego nie mogę całkowicie odrzucić interpretacji Szustaka i powiem więcej – chcę takiej interpretacji. Dlaczego?
PONIEWAŻ PRAGNĘ ABY JUDASZ BYŁ ZBAWIONY. Dziwne? Pomyślcie…
http://www.fronda.pl/a/ks-kowalczyk-judasz-wielkiej-nocy-nie-doczekal,19021.html
…A zatem możemy mieć nadzieję, że także Judasza dosięgła – w sposób Bogu wiadomy – zbawcza moc Wielkiej Nocy…
Myślę, że niedobrze jest koncentrować się na zagadnieniu, czy Judasz został, czy nie został zbawiony. Nie naszą rzeczą jest znać czasy i chwile.
Fragment homilii ks. Szustaka dotyczył przede wszystkim tego, że Jezus w sposób pełny, dosłowny i mistyczny – bierze na siebie wszystkie nasze grzechy. Przecież celem kapłana nie było przekonywanie, że możemy zdradzać, wydawać niewinnych na śmierć, a zostaniemy i tak zbawieni.
Chodzi o to, byśmy pełnym sercem, całym rozumiem uwierzyli we wszechmoc zbawczej ofiary Chrystusa, w pełnię Jego wybaczającej miłości.
Pogadanka nawiązująca do Ewangelii to nie Hyde Park. Kościół nie wie, czy Judasz został zbawiony, czy potępiony, takie jest stanowisko oficjalne, a ja je przyjmuje, bo jest logiczne. Podtrzymuje, to co powiedziałem o tego typu fantazji o.Szustaka- jest to nieuprawniona w świetle Ewangelii brednia. Tego typu rzeczy prowadzą do pokusy głoszenia teorii apokastazy, czyli pustego piekła. Wszyscy zostaną zbawieni. Wszyscy mają zostać zbawieni pomimo zapowiedzi wiecznego potępienia grzeszników.
Jest to oczywiste, ale można to powiedzieć na wiele sposobów bez tego typu wstawek
Dlaczego niedobrze? To, czy moc Chrystusa może wyrwać – nawet Judasza – z piekła w spotkaniu twarzą w Twarz z Bogiem, może być dla kogoś istotne. Jeśli ktoś się zastanawia z powodu miłosierdzia do człowieka, bo mu go żal, że ma nigdy więcej nie oglądać Boga, to jeśli na chwilę skoncentruje się na tym temacie, to niedobrze? Z resztą się zgadzam.
Ale ta koncepcja nie jest herezją. Nie została odrzucona przez Kościół.
Można być katolikiem i w nią wierzyć. Co oznacza tutaj słowo pokusa? Czy swoim autorytetem ogłaszasz grzechem to, czego swoim autorytetem nie ogłasza grzechem Kościół? Czy jesteś mądrzejszy od Kościoła? I czy pragniesz wieczystego potępienia dla grzeszników?
Bogactwo Ewangelii jest niezmierzone. Ewangelia to, co prawda, nie Hyde Park ale…
“A on im rzekł: Przetoż każdy nauczony w Piśmie, wyćwiczony w królestwie niebieskiem, podobny jest człowiekowi gospodarzowi, który wynosi z skarbu swego nowe i stare rzeczy.”
http://bibliepolskie.pl/zzteksty_wer.php?book=40&chapter=13&verse=52&tlid=8
Błędem o. Szustaka może być zbyt mocna sugestia, że Judasz jest zbawiony. Natomiast samo spostrzeżenie, że ten nakaz Pana Jezusa może być dla Judasza furtką do zbawienia jest moim zdaniem wartościowe. Osobiście za “młodzieżową” wersją Ewangelii w wykonaniu o. Szustaka nie przepadam. Może jestem już po prostu trochę za stary i wolę moc pokoju słowa a nie rozchwianie emocjonalne.
Bo nie możemy tego rozstrzygnąć rozumem. Chrystus daje w kilku miejscach do zrozumienia: “nie musicie wszystkiego wiedzieć, ale daję wam wszystko to, czego potrzebujecie do zbawienia”. Jeśli ktoś wierzy w zbawienie Judasza, nie można mówić, że bredzi. Podobnie jeśli ktoś twierdzi, że grzesznicy, którzy do końca zaprą się Chrystusa będą na wieki potępieni. Kościół ogłasza świętych, ale nie ogłasza potępionych. Musimy się pogodzić z tym, że nie posiądziemy pełnej wiedzy o wieczystym losie każdego człowieka. Kościół zachęca do wiary, nadziei i miłości, zatem niema niczego złego w pragnieniu zbawienia, nawet dla Judasza.
1.To nie była sugestia, lecz wygłoszona teza.
2.Judasz już przedtem powziął decyzję o zdradzie – przed tym, co powiedział Jezus
2. “może być dla Judasza furtką do zbawienia jest moim zdaniem wartościowe”
Bez takiej wartości jaką temu przypisujecie, moim zdaniem. Ewangelizować można pięknie, bez powoływania się na przykład Judasza. jest tyle przypadków nawróceń opisanych w Ewangelii.
Wiara a mowa ogłaszająca zbawienie Judasza to dwie różne rzeczy. Wierzyć oczywiście może, natomiast nie jestem odosobniony w twierdzeniu, że Szustak nieraz bredzi ogólnie w swoich filmach.
I bardzo dobrze. Ja też nie ogłaszam Judasza potępionego, bo nie wiem.
Pełna zgoda.
Reszta dywagacji jest szkodliwa, bo od takich teoryjek bierze się modernizm. Nie bez powodu głosicielami tezy o zbawieniu Judasza są księża znani z liberalizmu.
Jako katolicy znający już trochę Słowo Boże i naukę Kościoła nie powinniśmy korzystać moim zdaniem z takich dywagacji o “synu zatracenia” /tak nazwał go Chrystus/. Zdrada w każdym wymiarze jest rzeczą straszną i łączy się z cierpieniem i śmiercią zdradzonych. Trochę szacunku i powagi panowie, bo właśnie o tym wątku, zupełnie niepotrzebnie, rozmawiamy.
Samobójstwo to grzech śmiertelny, każdy kto wzgardzi darem życia trafia do piekła, stąd wiadomo, że Judasz jest potępiony. Bo niby czemu mielibyśmy prawo orzekać, że np. Jan Paweł 2 jest świętym? A nie moglibyśmy orzekać, na podstawie słów Syna Bożego, że Judasz jest potępiony? Skoro sam nam o tym syn Boży mówi? Jeśli Judasz jest zbawiony, to czemu Jezus miałby mówić takie rzeczy? Piekło według wiary chrześcijańskiej jest pełne grzeszników: wielu jest powołanych a mało wybranych. To gnostycka herezja opowiada o apokatastazie, o tym, że zło nie istnieje, a ludzie “grzeszą” z powodu złej materii, która ich do tego popycha i jest czymś obcym wobec nich, a nie z powodu złej duszy – to samo głosili manichejczycy z którymi walczył św. Augustyn. To, że KK rzekomo nie potępił apokatastazy jest kłamstwem gnostyków, którzy brużdżą w KK, by go zniszczyć. Jeśli wszyscy są zbawieni, to nie ma grzechu, nie ma zła i można nie przestrzegać przykazań Bożych – jeśli to jest wysoce szkodliwa herezją, to apokatastaza jest oczywistą herezją, bo wniosek ów jest wnioskiem płynącym z idei powszechnego zbawienia. To zabawne, że w swojej hipokryzji wyzywa mnie pan od heretyków, rzuca gołosłowne obelgi, o rzekomym nazizmie płynącym z predestynacji, a fakty są takie, ze nazizm płynie z gnostycyzmu i apokatastazy do spółki z pelagianizmem włącznie. Mnie pan chce knoblować klawiaturę, a sam pan w glorii “miłośnika człowieka” głosi najgorsze kłamstwa. Oglądał pan adwokata diabła? Całkeim niezły film, diabeł krzyczy w nim: “Jestem fanem człowieka”, tak, jak mawiał Lec, “wszystko zalezy od definicji”. Diabeł kocha w człowieku jego diabelski pierwiastek, to co podłe – dobrze obrazuje to dostojewski w Braciach Karamazow w legendzie o Wielkim Inkwizytorze, Wielki Inkwizytor to oszczerca, szatan, który chce ludzi karmić chlebem, bo chrześcijaństwo i Bóg jest według jego słów wredny, gdyz wymaga od ludzi rzeczy niemożliwych, stwarza ich słabymi, i wymaga by nie grzeszyli – takie kłamstwa opowiada szatan, że skoro takim nas Boże stworzyłeś, to nie wymagaj. I stąd brednie o apokatastazie, ze Bóg nie ma prawa nikogo potępić, jeśli jest dobry. Bzdura, Bóg jest sprawiedliwy i wszystkim grzesznikom jak amen w pacierzu należy się piekło! Ale dzięki Chrystusowi, niektórym zostaje wybaczone, że zdradzili Boga. Jezus umiera za tych, którzy chcą aby za nich umarł, a nie wszyscy chcą, piekło nie jest puste. A Bóg ma prawo stworzyć zarówno gnój jak i wonny olejek. To ze gnój się sam gnojem nie stworzył, ale jest po prostu gnojem, nie zmienia faktu, że śmierdzi i słusznie człowiek go z tego powodu unika i słusznie wszyscy gnojem się brzydzą. Modlenie się za zbawienie diabła to grzech. za dusze piekielne modlić się nie wolno! Dlaczego, bo siedzą w piekle z własnej woli, a ta wola jest niezmiennie cuchnąca!
Pana komentarz jest tak oburzającą herezją, że nie jestem w stanie milczeć i wszystko się we mnie gotuje od gniewu sprawiedliwego. Co to znaczy, ze Judaszowi i Jezusowi,jako jedynym nie opłaca sie urodzić? Co to za BZDURY! Dla Jezusa jest właśnie najlepszym wyjściem aby sie urodził, bo to wcielenie Boga! Istota ludzka o cechach iście Boskich, nie tylko pod względem rozumności, ale i CNOTY! Jezus jest tak podobny do Boga Ojca, jak tylko istota ludzka mogłaby być podobna do Boga Ojca, dlatego jest istotą w ludzkiej postaci najdoskonalszą. Ilość cierpień jakie ta istota musi znieść na świecie zarządzanym przez diabła nie jest wyznacznikiem tego że nie powinna się była narodzić! Właśnie ona najprędzej powinna się narodzić, bo DOBRO POWINNO ISTNIEĆ I BYĆ REALIZOWANE W ŚWIECIE. Ulega pan diabelskim podszeptom, głosząc podobne bzdury. Istota zbawiona, dobra moralnie winna pana zdaniem się nie narodzić, znaczy winny istnieć tylko istoty diabelskie? Otóż sprzecznością jest twierdzić, że z jednej strony diabeł (czy istota diabelska jak Judasz) nie powinien był istnieć, bo tak by było lepiej dla niego samego i jednocześnie twierdzić, że Bóg (czy istota boska) nie powinien był zaistnieć, bo tak by było lepiej dla niego samego. Gnostyckie brednie. W chrześcijaństwie istota zła nie jest cierpienie, ale zło moralne, zła wola, w imię wali ze złem moralnym warto jest znosić cierpienie. Cierpienie fizyczne to nic w porównaniu z nagrodą niebieską, opłaca się cierpieć na tym świecie, bo nagroda jest nieporównywalna z tym cierpieniem, które gotowi jesteśmy jako chrześcijanie ponieść.
PS NA bezrybiu i rak ryba, czyli tam gdzie nie ma prawdziwych chrześcijan, tych, co firmuja się znakiem ryby, tam wcinają się gnostycy udający chrześcijan ze swoimi rakami. Ów pseudokapłan to taka sama obraz dla prawdziwej wiary, jak owe pocztówki z ościa ryby w kształcie choinki. Nikt nie zauważył, że przedstawianie martwej ryby w formie choinki znaczy tylko tyle: UMIERACIE CHRZEŚCIJANIE, właściwie już żeście zdechli, załatwiliśmy was – to jest taki komunikat od PISraelskiej partii i jej towarzyszy. Niestety widać to też w szerzącym sie kato lewactwie podawanym ludziom jako “nowe chrześcijaństwo” komunisty Sant Simona- polecam lekturę oświeceniowego prekursora czerwonego chrześcijaństwa.
Nie będę się sprzeczał z opinią, która atakuje coś, czego nawet nie powiedziałem. Może być sens porozmawiać, gdy Pani uważnie przeczyta, przemyśli i odniesie się celnie do moich słów.Pozdrawiam!
.
Pozwolę sobie na siostrzane napomnienie.
Uważajcie Panowie, abyście swoimi dywagacjami NIE OBRAŻALI Pana Boga.
Abyście sami sobie – i potencjalnym Czytelnikom tego wpisu – niesamowitej furtki prosto do piekła nie otwierali.
Czy nie warto się zastanowić nad tym, CO dobrego wnosi dyskusja nad tym czy Judasz został, czy będzie zbawiony?
Czy nie jest ona – w pewnym stopniu – ucieczką od głosu naszego SUMIENIA aby WALCZYĆ z POKUSAMI i GRZECHÓW NIE POPEŁNIAĆ?
Siostrzana rada.
Oddajmy Panu Bogu, co Boskie...
Pozostawmy Judasza… Bożej Sprawiedliwości.
Naszym pragnieniem, przede wszystkim, powinno być WYPEŁNIANIE Woli Bożej.
Starajmy się Ją rozpoznawać i wypełniać Ją.
Starajmy się o ZBAWIENIE DUSZY WŁASNEJ i DUSZY BLIŹNIEGO… tego, żyjącego jeszcze na ziemi i tego, który w CZYŚĆCU na pomoc naszą czeka…
Pozwolę sobie przytoczyć zdanie z podlinkowanego artykułu:
Pomyślmy, proszę… o NASZYCH popełnianych przez nas GRZECHACH… i o NASZYCH
Panu Bogu… i bliźniemu.
Pan blisko jest… coraz bliżej…
Przyjdź, Panie Jezu Chryste!
No tak, bo wcale pan nie powiedział, że dla Jezusa byłoby lepiej, gdyby się nie narodził, i wcale nie zestawił pan czynu Jezusa z czynem Judasza. Nie ma znaczenia fakt, że nie doprecyzował pan w jakim sensie pana zdaniem “lepiej by było, gdyby sie Jezus nie narodził”, bo w każdym mozliwym sensie tego stwierdzenia jest to herezja(choć sens ten jest domyślny i implicite został przecieżw pana wypowiedzi wyrażony – chodzi panu o to, ze tak strasznie by nie cierpiał na krzyżu, gdyby się nie urodził; moim zdaniem świetnie pana zrozumiałam, a pan teraz udaje, że nic takiego nie wyraził). Wie pan, co to jest? To jest głoszenie ewangelii Judasza, takie samo jak w tym heretyckim i bluźnierczym spektaklu “Jesus Christ super star”, gdzie Judasz przedstawiony jest jako ten dobry, co sprzedaje Jezusa, nie z chciwości i nienawisci (prawdziwych motywów Judasza), ale po to tylko, by ludzi zbawić (takie “nie chcem, ale muszem” Bolka), a Jezus przedstawiony jest jako mazgaj, który nie chce zginąć na krzyżu, więc Judasz “poświeca sie niejako” i sprzedaje Jezusa za srebrniki, ale te srebrniki to tylko dla stwarzania pozoru chciwości bierze. Ludzie nierozumni i szalbierze czynią z Judasza bohatera, który zgłasza sie na ochotnika do potępienia w imię zbawienia innych, co jest szczytem absurdu. Jakby Judasz był jakimś aktorem w przedstawieniu jedynie grającym złą postać, a nie będącym nią wcale. Wykręca sie pan,że rzekomo nie idzie pan w tym kierunku myślowym, bo nie chce sie pan przyznać do błędu. Tyle mam w temacie do powiedzenia.
PPS Owa fascynująca furtka, to stary gnostycki kotlet, który ów pseudo-kapłan odgrzewa, a pan go łyka jakby to była nowość i szczyt filozoficzno-teologicznej finezji i się pan tym w dodatku jeszcze ekscytuje, niczym nastolatek, co odkrył istnienie pornografii, nieświadomy tego, że jego ekscytacja wynika z faktu, że mało się w tematyce seksu orientuje.
//Czy nie warto się zastanowić nad tym, CO dobrego wnosi dyskusja nad tym czy Judasz został, czy będzie zbawiony?//
Tak, ponieważ Bóg jest wszechmocny, miłosierny i niepojęty, taki temat może zwrócić uwagę na te przymioty Boga i dać nadzieję, siłę i motywację do modlitwy za ludzi, którzy po ludzku i zgodnie z rozumem nie zasługiwaliby na zbawienie.
//Czy nie jest ona – w pewnym stopniu – ucieczką od głosu sumienia(…) //
Na pewno nie dla mnie.
//Oddajmy Panu Bogu, co Boskie…//
Moje pragnienie nie jest Boskie tylko moje, ludzkie. Nie wiem, skąd się ono bierze – może dostałem je od Boga?
Z resztą się zgadzam.
Powiedziałem prawdę – dla Jezusa lepiej, żeby się nie narodził. Jezus nie robił tego dla siebie, tylko dla nas. Co prawda z miłości, ale tylko dla nas a nie dla siebie. Sam Jest Pełnią i nic nie potrzebuje. Ogołocił samego siebie, a zatem stracił. Dla Niego samego lepiej by było, żeby się nie narodził. Nie chodzi tylko o śmierć krzyżową. Chodzi o całe życie i współcierpienie z każdym z braci najmniejszych w cierpieniu aż do końca czasów.
Czynu Jezusa z czynem Judasza nie zestawiałem. Reszta Pani wypowiedzi jest przywołaniem absurdów, których nie podnosiłem, z którymi absolutnie się nie zgadzam, nie wiem po co Pani je przywołała i uważam, że nie ma już dla nich miejsca w tej rozmowie.
Dlaczego nie ma Pani pokoju w sercu i musi Pani grzeszyć językiem?
Nie rozumiem, o co chodzi w tym wpisie. Czy autor pyta czytelników, czym jest przebaczenie, bo próbuje zrozumieć, czy chce innych poinformować o tym, czym ono jest?
CzarnaLimizyna ma rację, że o. Szustak bredzi, i to we wszystkich trzech filmikach. Uważam także, że Karoń ma rację, nazywając o. Szustaka szkodnikiem. Marek, co już mnie nie dziwi, nie zgadza się z Karoniem i bierze stronę o. Szustaka.
O. Szustak wychwala twórczość Smarzowskiego i film “Kler”, nie pozostawiając suchej nitki na katolickich dziennikarzach, którzy film słusznie krytykują. Argumentuje po stronie wrogów Kościoła. Dlaczego? Kim jest Smarzowski i czym jest jego twórczość dobrze opisuje tutaj Pink-Panter. Krótki cytacik: Film „Kler” ma w zamyśle obniżyć prestiż wszystkich polityków, którzy identyfikują się z Kościołem Katolickim w Polsce. […] Smarzowski przebił pułap i oblał szambem św. Jerzego Popiełuszkę i św. Jana Pawła II. W tych warunkach oblewanie szambem pozostałych księży – to dziecinna igraszka. Bariera psychologiczna została przekroczona.
Znacznie bardziej szkodliwa od wychwalania paszkwilu “Kler” jest deformacja wiary katolickiej, jakiej dokonuje o. Szustak u swoich słuchaczy. W jakimś filmiku, który kiedyś oglądałem, głosił z przekonaniem, że piekło będzie puste, co jest zuchwałą herezją. Tutaj o Judaszu wypowiada podobne brednie:
O. Szustak: “Jezus go [Judasza] w tej scenie zbawia”
Do tej pory Dobry Łotr Dyzma na Golgocie był uważany za pierwszego chrześcijańskiego świętego, którego zbawienie Jezus zapowiedział tuż przed jego śmiercią (Zaprawdę, powiadam ci: Dziś będziesz ze Mną w raju). O. Szustak odkrył po 20 latach czytania Pisma Świętego, że pierwszym świętym zbawionym przez Jezusa jest Judasz (sic!), a Jezus zbawił go już w trakcie Ostatniej Wieczerzy. To daje nam jeszcze jedną “szustą” lekcję, że samobójstwo nie jest przeszkodą do zbawienia.
O. Szustak “Wiecie, co się dzieje, kiedy przychodzicie do spowiedzi? […] Jezus tam mówi – Ja ci kazałem zrobić te grzechy”
Jest dla mnie nie do pojęcia, jak duchowny katolicki może wypowiadać takie bzdury. Skoro Jezus nakazuje grzeszyć, a człowiek tylko spełnia Jego wolę, człowiek nie ponosi winy. Dokładnie tak rozumował Luter, że człowiek jest tylko marionetką w rękach Boga, a dokładnie częścią Boga, więc człowiek jako taki jest niewinny, a jedynym grzesznikiem jest Jezus. Po jaką choinkę wg o. Szustaka ten człowiek przychodzi do spowiedzi? Przecież to Jezus jest winny. Przychodzi chyba tylko po psychiczne podniesienie na duchu, gdyby go trapiły jakieś niepotrzebne wyrzuty sumienia.
Promując tutaj takich kapłanów znajdziemy się w awangardzie modernizmu.
Otóż podrzymuję tezę, ze wyglosił pan herezję, twierdząc, ze dla JEzusa byłoby lepiej gdyby się nie narodził. To, że Jezus zostaje przysłany z dobroci Ojca, nie sprawia, że byłoby dla niego lepiej się nie narodzić, gdyby się nie narodził, to by nie istniał i nie istniałoby dobro, które uczynił. Byłoby metafizycznym skandalem, gdyby Jezus sienie narodził.Bóg nie byłby Bogiem gdyby nie tworzył dobrego dzieła. To, ze Bóg stwarza świat ze swojej pełni i dobroci jest koniecznym skutkiem tej pełni. Jeśli Bóg stwarza świat a nie wstrzymuje się od tworzenia, tak samo jak powołuje syna i nie wstrzymuje się od tego, to dlatego, ze jest to opcja LEPSZA W OGÓLE, a zatem LEPSZA TAKŻE DLA BOGA, bo inaczej Bóg by jej nie wybrał. stworzenie świata i powołanie Syna Bożego jest konieczne dlatego, że wola Boża jest doskonała i pragnie realizacji doskonałości, nie może pragnąć czegoś przeciwnego.
A czemu przywołuję bluźnierczy spektakl? bo takie są konsekwencje pana niemądrych założeń, że dla Boga rzekomo lepiej by było nie istnieć – skoro zaistniał, to kim pan jest, aby takie tezy głosić? Że raz jeszcze powtórzę kolejny pana błąd, który beztrosko i bezmyślnie powtarza pan za ewidentnym gnostykiem, a brzmi on następująco: “Tylko Judaszowi i Jezusowi nie opłaca się przyjść na świat”. Otóż jak inaczej to określić, poza tym, że twierdzenie takie jest oczywistą bzdurą, jak nie haniebne poszukiwanie aksjologicznie pozytywnych podobieństw między Judaszem i Jezusem? Czy z tego zestawienia, nie można doszukać się Judasza bohatera, który poświęca swą duszę diabłu w imię zbawienia ludzkości? Sam przyznaje w odpowiedzi do pani Intix, ze pana celem jest rozbudzenie nadziei na zbawienie Judasza, co jest sprzeczne ze słowami Jezusa. Jezus jest sędzią – pełni takie funkcje w trójcy świętej, a pan podważa jego wyroki, bo prawda jest taka, że nie podoba się panu myśl o potępieniu jako takim, takie wyczuwam u pana intencje. Podkreśla pan miłosierdzie i “niepojętość” Boga, a zapomina pan o jeszcze jednym kluczowym atrybucie Boga Ojca, którym jest jego SPRAWIEDLIWOŚĆ, a ta polega na odpłacaniu każdemu według jego zasługi i intencji, a nie każdemu, co mu się należy o ile jest dobry, a jak jest zły, to już według zasługi nie odpłacamy. Ze już nie wspomnę o tym, ze “niepojętość Boga” nie jest tożsama z brakiem sprawiedliwości – miłosierdzie mieści się w ramach sprawiedliwości, bo sprawiedliwą rzeczą jest wybaczyc temu, kto szczerze żałuje wyrządzonego zła. Nie jest tak, jak dziś bredzą irracjonaliści, że miłosierdzie jest irracjonalne i jest sprzeczne ze sprawiedliwością.
Nieprawda. Jezus istnieje zawsze JEST KTÓRY JEST ponad i poza czasem. Nie musiał się narodzić, by zaistnieć. To Pani głosi herezję, mówiąc, że “gdyby się nie narodził, to by nie istniał”. Bóg jest nieskończony, wszechmogący i wynika z tego, że mógł nas zbawić w dowolny z nieskończonej ilości sposobów. Mógł ale nie musiał. Wybrał zbawić nas w sposób zgodny z Jego wolą. Najważniejsze teraz jednak, podstawą naszej wiary jest to, że Jezus jest jednością w Trójcy: Tej która JEST KTÓRA JEST, był, jest i przychodzi. Pani stwierdzenie jest jawną herezją.
Nie żałuję, że zezwoliłem na komentarze pod tą notką, bo dowiedziałem się dzięki temu kilku nowych rzeczy, ale mam prośbę do każdej osoby, którą korci, by jeszcze coś tu napisać:
nie próbuj przekonać kogoś za wszelką cenę, że masz rację.
Podzieliłem się czymś co mnie wzbogaciło. Weź to, lub odrzuć.
Pozwól też innym przyjąć ten dar lub go odrzucić.
O wiele częściej, niż myślimy, lepiej jest milczeć.
Za rzadko kierujemy nasze słowa do Boga, a zbyt często – do bliźnich.
Szczęść Boże, wybaczajmy sobie tak, jak uczy nas tego Chrystus!
Rzekł do nich Jezus: «Zaprawdę, zaprawdę, powiadam wam: Zanim Abraham stał się, JA JESTEM
Prawda, bo gdy pisałam o tym, że gdyby się nie narodził, to by go nie było miałam na myśli WCIELENIE osoby Syna Bożego. Syn od zawsze istnieje w Trójcy, co nie znaczy, że wcielając się w byt materialny nie zyskuje innego sposobu istnienia. W umyśle Bożym wszystko istnieje od zawsze. Skoro Bóg jest od zawsze to i wszystkie jego pomysły – idee istnieją od zawsze, co nie znaczy, że nie powinny zostać wcielone w swiat materialny.
Jak każdy bloger na tym portalu stosuje pan cwaniacki chwyt pomijania tych argumentów, które dowodzą głupoty tez przez pana głoszonych, a chwyta sie pan słówek. Nie widzę u pana chęci uczciwej dyskusji, właśnie przez wzglad na owo pomijanie niewygodnych argumentów, zamiast przyznać, w tym zgoda, a w tym niezgoda. Łapie pan za słówko stwarzajac pozór, że cała reszta mojego wywodu jest funta kłaków warta. Otóż juz pisałam, że skoro Bóg podejmuje decyzje o wcieleniu syna, to podejmuje najlepszą z mozliwych decyzji. To, że siebie sam ogranicza do natury cielesnej, nie oznacza, ze cokolwiek traci, bo Bóg nic nie może stracić, ani zyskać. Bóg po prostu działa, realizuje sam siebie, swoje dobro, bo taka jest jego istota. Jest rodzaj przymusu wewnętrznego, jego wola jest dobra i nie moze byc zła. działa tak jak działa, bo chce, ale nie moze chcieć inaczej, fizycznie moze realizować cokolwiek, ale jego skłonnosci go ograniczają, tak samo jak każdego człowieka, co w odniesieniu do ludzi nazywa sie predestynacją.
PS Mopje trzy komentarze nie ukazały sie pod postem. Jeden z nich był skierowany do Pana Poruszyciela, domagałam siew nim aby pokazał mi u Lutra fragment w którym mówi że człowiek nie jest wolny w swoich decyzjach i za nie nie odpowiada przed Bogiem. Bez tego dowodu nie można powiedzieć nic poza tym, że pan Poruszyciel rzuca wobec bliźniego, nie ma znaczenia, że heretyka, fałszywe zarzuty, a jest to grzech. Pisałam też w tym komentarzu o waznych przyczynach psychologicznych o charakterze konsolidacyjnym dla wspólnoty, podkreślania róznych rzekomych różnic, miedzy podobnymi frakcjami – co uważam za istotne dla zrozumienia, tego mechanizmu wtłaczania fałszywych przekonań o klasycznym protestantyzmie, ale skoro nikogo nie interesuje tutaj rzeczowa i uczciwa analiza problemu. To szkoda mojego czasu.
Pani komentarze zostały przeniesione tutaj
Miło, ze strony readakcji, że po pierwsze, ktoś mnie o tym fakcie poinformował w czas (to ironiczna wdzięczność, bo trochę się z tym redakcja spóźniła), a po drugie, że tworzy pseudo-post składający się jeno z fotografii Lutra i wycina moje dowolne komentarze, nawet te nie związane z dyskusją na temat protestantyzmu, po czym wlepia je pod ów pseudo-post, sprawiając wrażenie, że Serafińska mówi nie wiadomo o czym, nie wiadomo do kogo i po co. Ja się chętnie mogę przenieść z ta dyskusją do owego rezerwatu, ale nie w ten sposób. Skoro fałszywa teza o Lutrze padła tutaj, to stosownym jest, aby ów początek znalazł sie tutaj. Tutaj też informuje się uczestników dyskusji i czytelników, gdzie będzie się toczyć dalej. Tak to wygląda w normalnym świecie.
Szustak nie mówi, że Bóg nas skłania do zła, tylko, że ofiara zbawcza Chrystusa polega na tym, że sam Bóg – Chrystus – dosłownie bierze na siebie nasze grzechy, tak jakby to on sam je popełnił, jakby “był winny sprawstwa kierowniczego” (jeśli dobrze zapamiętałem termin prawniczy).
Zauważ, że wszystko to dzieje się dopiero wtedy, gdy pójdziesz do spowiedzi (“„Wiecie, co się dzieje, kiedy przychodzicie do spowiedzi?”). To tam Chrystus bierze na siebie Twoje grzechy, bierze za nie odpowiedzialność, a Ciebie z niej zwalnia. Nie wtedy, kiedy grzeszysz, ale kiedy się spowiadasz.
Ktoś, to przyjmuje ofiarę Chrystusa nie ponosi winy – w tym sensie, że to Chrystus ją niesie na własnych barkach. Nie musisz iść do piekła, bo Chrystus poszedł tam za Ciebie. Wystarczy, że uwierzysz i użyjesz Go jako baranka ofiarowanego za Twoje winy (“Ojcze Przedwieczny, ofiaruję Ci Ciało i Krew, Duszę i Bóstwo najmilszego Syna Twojego, a Pana naszego Jezusa Chrystusa, na przebłaganie za grzechy nasze i całego świata”).
Ks. Guz mówił coś takiego: każdy grzech, nawet niewielki jest nieskończoną obrazą Boga, gdyż jest on nieskończonym dobrem. Nawet małe odrzucenie nieskończonego dobra jest nieskończonym złem, dlatego człowiek nie może sam odkupić swoich grzechów, bo nawet za małe przewinienie musiałby cierpieć nieskończenie. Tylko Bóg może za nas odpokutować i to uczynił, i wciąż czyni.
Ta nieskończonościowa arytmetyka ks Guza to oczywiście uproszczenie, ale chodzi o intuicję, o wyobrażenie sobie, przybliżenie naszemu intelektowi teologii odkupienia.
Reasumując: po popełnieniu grzechu człowiek ponosi winę, ale po dobrej spowiedzi – już nie. Chrystus bierze ją na siebie.
Przecież Szustak powiedział, że podczas ostatniej wieczerzy Chrystus zbawia Judasza (!). Dajmy sobie spokój z tym judaszowym tematem, dajmy sobie spokój z o.Szustakiem.
Marek, wkleiłeś rzecz wartościową: kazanie ks. Dominika Chmielewskiego, a tutaj mamy do czynienia z czymś, co robi wodę z mózgu – na dalszym etapie zaangażowanej kontemplacji ;-) Po jakimś czasie przelewa się z pustego w próżne, i znów w całkiem puste… piekło, zadając kłam wielu świętym, którzy mieli wizje piekła. Widać to wariaci byli, sugerujący się Słowem Bożym:
(1 Kor 6:9-10)
Jako portal katolicki uznajemy zdanie KK, że poglądy Lutra są heretyckie. Jest to zbieżne również z naszymi poglądami.
Punkt 7 regulaminu: “Powodem zablokowania możliwości publikowania lub usunięcia bloga może być negowanie zachowaniem lub w głoszonych poglądach nauki Kościoła Katolickiego: uporczywe rozgłaszanie herezji (…) ”
Jakiś czas temu na naszym pokładzie ponownie pojawiła się pani Joanna Serafińska. Nie chcąc ponownie wywalać jej za burtę, na pastwę Lewiatana, umożliwiamy w ramach wolności wymianę poglądów w formie polemiki. Nie pozwolimy jednak na:
1. Próbę zmiany bandery za protestancką
2. Manipulowanie przy sterach
A oto miejsce na pokładzie koło dawnego składziku po harpunach, które zostały profilaktycznie zabrane i schowane.;-)
A tymczasem:
Czyli mężobójca ewidentnie posiadł Królestwo Niebieskie, zaświadczył o tym sam Jezus Chrystus.
Popatrz na to z tej strony: czy jeśli Szatanowi udałoby się odebrać choć jedną ludzką duszę Bogu, czy nie świadczyłoby to o porażce Wszechmogącego?
Bynajmniej nie chcę Cię przekonać, że piekło jest puste, ale do tego, byś nie zamykał serca i rozumu na tajemnicę. Mamy wypełniać boże przykazania, mamy się nawrócić i kochać Boga ze wszystkich sił. Są jednak rzeczy, których za życia się nie dowiemy, których nie zrozumiemy. Nie należy odsądzać od czci i wiary tych, którzy inaczej sobie wyobrażają to, co zakryte.
Życzę Ci więcej otwartości. Skostniała wizja świata zamyka na prawdę.
Są dwa “zboczenia”:
1. Szukanie na siłę potępionych
2. Szukanie na siłę zbawionych
Co to znaczy zamykać serce i rozum na tajemnicę? Nie miałem nigdy problemu z tajemnicą, bo tajemnica jest tajemnicą ( w sensie Bożej tajemnicy) i nasze wyobrażenia co jest poza zasłoną są spekulacjami – z tego rodzą się herezje. W Piśmie Świętym jest wystarczająco dużo nadziei i nie trzeba mnożyć bytów ponad miarę – swoistych apokryfów
A propos “dobrego łotra”, który został zbawiony – bardzo dobrze. Nikt normalny nie jest tym faktem zbulwersowany, tylko się cieszy.
Jeszcze jedno, jeśli ktoś twierdzi, że lepiej by było dla Boga nie powoływać syna na ten swiat, to musi jednocześnie przyjąć, że w ogóle lepiej by było gdyby świata nie stwarzał. Bo po co? Przecież sam sobie Bóg wystarcza, a wszystko istnieje w jego umyśle od zawsze jako idee. Po co je więc materializuje, na co takie “wysiłek” – a no dlatego, ze to nie jest zaden wysiłek i dlatego, ze pełnia ma to do siebie, że się wylewa z siebie – materializuje dobro, będąc dobrem idealnym. Taka jest jej natura, to nalezy do jej natury by realizować dobro i już.
No to jest nas wiecej, bo Serafiśńka też uznaje poglądy Lutra za heretyckie. Ale różnica polega na tym, że Serafiśńki widzi herezje tam gdzie ona sie faktycznie miesci, a obecni blogerzy widzą fikcyjne herezje. Nie wszystkie polady Lutra są heretyckie, tylko dlatego, że Luter je powtarzał. Blogerzy z Ekspedyta zdaja sie wyznawać tezę, ze skoro Luter coś głosił, to na pewno była to herezja, co byłoby śmieszne gdyby nie było głupie i tragiczne w skutkach.
Brak wam obiektywizmu, bo zaślepiają was uprzedzenia i fałszywe informacje.
Zobaczymy jak wyjdzie w uczciwej dyskusji na ten temat, bo mam swoje przemyślenia i mam zamiar zabrać głos pod “polemiką” lub w oddzielnym wpisie.
//Jak każdy bloger na tym portalu stosuje pan cwaniacki chwyt pomijania tych argumentów, które dowodzą głupoty tez przez pana głoszonych, a chwyta sie pan słówek. //
W sumie, że dobrze, że Pani to zauważyła – może się zatem Pani trochę zmieni :)
A poważniej?
Proszę Panią. Rozmawiamy o poważnych sprawach. Proszę zatem używać precyzyjnego języka, a nie zarzucać mi cwaniactwo, gdy Pani stwierdza “A”, ja mówię “nie A”, bo Kościół mówi “nie A”, a potem Pani mówi, że //proszę się nie chwytać “A”, bo miałam na myśli “A i B”//. Albo rozmawiamy ściśle, albo nie zarzucamy sobie czepialstwa, tylko tłumaczymy, co zosało opacznie źle zrozumiane – tego wymaga kultura.
A teraz, proszę mi powiedzieć, jakie to niby argumenty pominąłem, dowieść, że było to cwaniactwo i dowieść, że pominięte argumenty dowodzą głupoty moich tez. Nie ma sensu rozmawiać, jeśli Pani – wobec tej potwarzy, którą mnie próbowała urazić – nie wyprostuje swoich stwierdzeń tak, aby były przyzwoite.
Coż rzec o tej pana absurdalnej obronie ojca Szustaka. Proszę mi wybaczyc, ale ów cytat, gdzie Szustak stwierdza wprost, że Jezus nakłania do grzechu, czy też rozkazuje grzeszyć jest nie do obrony. To co pan stara sie nam wcisnąć jako “interpretację” nie trzyma sie kupy. Nawet przy załozeniu, że owe słowa to jakaś pokraczna metafora, której nie należy rozumieć dosłownie, nie da sie jej obronić. Czemu, gdyż w sensie dosłownym jest to HEREZJA TOTALNA. Taka metafora, nigdy nie powinna paść z ust ksiedza rzymsko-katolickiego. Przy czym podkreślam, ze to, co pan pisze o poglądach Szustaka nie stanowi ni jak logicznego wytłumaczenia dla tego typu sformułowania. Wręcz przeciwnie, jest to gnostycka wykłądnią – proszę sobie zajrzeć do Wielkiego Inkwizytora u Dostojewskiego- to Wielki Inkwizytor mówi: Biorę na siebie wasze grzechy – nie przejmujcie sie: grzeszcie do woli, ja wam pozwalam i ja wam odpuszczę. To jest DIABELSKI PODSZEPT. Tego nie mówi Jezus ale WIELKI INKWIZYTOR! Diabeł! Prawdziwy Jezus nie bierze na siebie cudzych grzechów, ale jedynie wybacza grzechy tym, którzy szczerze załują, a nie tym, co liczą na to, że mozna grzeszyć, bo Jezus bierze to na klate – jak dzis mówi młodzież. TO JEST INKWIZYTORKA, co głosi SZUSTAK, a pan zdaje sie owej diabelskiej mowie sprzyjać.
Po pierwsze, nie mam juz uprawnień blogerskich na tym portalu, wiec nie mówiłam o sobie.
Po drugie, już gdzieś panu wyłuszczyłam co pan pominął, byc moze nie jest to wyłuszczone pod tym postem, nie pamietam, ponieważ tutejsza redakcja robi co chce i nikogo nie informuje o swoich działaniach polegajacych na przenoszeniu cudzych postów w różne miejsca.
Przypomnę więc, co pan pominął: to, że Judasz nie jest jedynym potępionym, ale jedynym o którym wiemy z całą pewnoscia, że jest potępiony, bo sam Jezus nam to oswiadcza. Stad prosty wniosek, ze nie tylko Judaszowi “nie opłaca sie istnieć”. Dla wszytskich, którzy ostatecznie zostaną potępieni jest to teza prawdziwa. I tu juz widać bzdurę jaka tkwi w twierdzeniu, że “tylko Jezusowi i Judaszowi nie opłaca sie istnieć”. Drugi powód dla którego teza ta jest absurdalna i heretycka juz wyłuszczyłam objaśniajac na czym polega natura Boga chrześcijańskiego, z której wynika niezbicie, że do jego działań nie można stosować kategorii opłacalnosci czy nieopłacalnosci, bo ten kieruje sie realizacją dobra. Skoro realizuje osobę Jezusa, to Jest to najlepszy mozliwy wybór, tak pod względem moralnosci jak i prawdy oraz piękna. Jak pan chce jeszcze dodatkowych wyjaśnień w tej sprawie, bo nie dość według pana jasno sie wyraziłam, to proszę przeczytać komentarz do pana Poruszyciela, pod dyskusją “o Lutrze” – która kazuje sie dyskusja o naturze Boga, a nie o Lutrze, gdyz pan Poruszyciel unika tematu jak ognia, zapewne dlatego, ze o Lutrze nie ma bladego pojęcia, ale łatwo chlapie absurdalne tezy i przypisuje je Lutrowi, w myśl załozenia, ze wszystko co złe, to i Luter głosił na bank. Śmieszne to i załosne.
Reasumując: dobro powinno istnieć, sie ralizować w swiecie materialnym: a zatem Jezus powinien istnieć zmaterializowany w ciele, oraz wszyscy, którzy będą zbawieni, bo maja dobrą wolę powinni istnieć (nawet dla samego Jezusa lepiej jest istnieć niż nie istnieć, bo większe dobro realizuje i większa jest chwała Boga dzieki temu). Zło i źli nie powinni istnieć (ale Bóg ma powody, aby dopuszczać ich i tego zła istnienie, bo potrafi z tego zła jakieś wyższe dobro wyciągnąć).
Pani nie uznaje autorytetu Kościoła Katolickiego, dlatego nie zdaje sobie pani sprawy, że mając dobrych teologów ogłosił on swego czasu, że poglądy Lutra są herezją, stąd dla katolika robienie ogólnych skrótów na ten temat są rzeczą oczywistą. Domyślam się, że chodzi o wolną wolę w teorii o podwójnej predestynacji, ale tylko domyślam się.Proszę nie odpowiadać tutaj, lecz pod “polemiką”.
Jest Pani w tym zdaniu w jawnej sprzeczności z nauczaniem KK.
Aby zamknąć wątek Judasza (w artykułach tam cytowanych jest także wyjaśnienie sprawy predestynacji):
http://www.teologia.pl/m_k/zag03-07.htm#b
Można mieć nadzieję, że Judasz został zbawiony, można być przekonanym, że poszedł do piekła. Ani jedno, ani drugie nie jest sprzeczne z nauczaniem KK.
Dziękuję za wszystkie komentarze.
Liczę na zrozumienie, że korzystając z mojego dobrego prawa, jako gospodarza własnego bloga, zamykam dyskusję pod niniejszym wpisem. Chodziło mi o to, by każdy mógł rozważyć poruszane przez o. Szustaka sprawy – ku własnemu zbudowaniu.
Nie ma sensu, by trwonić czas na dalsze roztrząsanie sprawy Judasza i wtrącanie tu innych wątków, takich jak obrona protestanckiej koncepcji predestynacji.
Szczęść Boże Wszystkim Czytelnikom i Komentatorom!