Elita, która organizuje te ceremonie, domaga się nie tylko prawa do bluźnierstwa i obscenicznego eksponowania najgorszej niemoralności, ale także milczącej akceptacji tego przez katolików i porządnych ludzi, którzy zmuszeni są znosić zniewagę, jaką jest profanacja najświętszych symboli ich wiary i samych fundamentów prawa naturalnego.
−∗−
Tłumaczenie: AlterCabrio – ekspedyt.org
−∗−
Zbuntowany arcybiskup krytykuje igrzyska olimpijskie jako „nikczemny atak na Boga”. Mówi, że Macron poślubił transseksualistę, a Obama „był w towarzystwie umięśnionego mężczyzny w peruce”
Jak wskazywaliśmy w niedzielę, francuscy biskupi byli oburzeni ceremonią otwarcia igrzysk olimpijskich z powodu jawnej kpiny z Chrześcijaństwa – podczas której transseksualni mężczyźni i dziecko odtworzyli „Ostatnią Wieczerzę” Leonarda da Vinci – a także wielu innych scen z podtekstem seksualnym, w tym mężczyzny z odsłoniętymi jądrami wystającymi spod jego stroju. Pokaz doprowadził do ogólnoświatowego oburzenia, w tym do wycofania się kilku korporacyjnych sponsorów z igrzysk olimpijskich.
JUST IN: Telecommunications company C Spire has removed all advertising from the Olympics after they mocked Christianity in their opening ceremony.
C Spire is the sixth-largest wireless provider in the United States.
“We were shocked by the mockery of the Last Supper during the… pic.twitter.com/FHnivRD1z1
— Collin Rugg (@CollinRugg) July 27, 2024
W centrum uwagi znalazła się pulchna francuska DJ-ka „Barbara Butch”, lesbijka pochodzenia żydowskiego, która chwaliła się na portalach społecznościowych szydzeniem z Chrześcijaństwa, ale po wybuchu kontrowersji usunęła wpis.
Barbara Butch, the woman in the center, posted this photo to her instagram, admitting that this photo had everything to do with them mocking the scriptures.
She then deleted it a few hours later and called it “the feast of the Gods”.
Nope. Caught. pic.twitter.com/IhyREuYlU5
— Sarah Fields (@SarahisCensored) July 28, 2024
Władze olimpijskie przeprosiły za ceremonię, podkreślając, że „nigdy nie było intencją okazanie braku szacunku grupie religijnej”. Scenę stworzył dyrektor artystyczny Thomas Jolly – również pochodzenia żydowskiego – który wyraźnie wykluczył przedstawienie na przykład Mahometa i jego młodej narzeczonej przy stole.
Nie trzeba dodawać, że Chrześcijanie są wściekli…
Fellow Christian:
Can *you* please join me in a complete and total boycott of the blasphemous sickening satanic occult ritual formerly known as the Olympics?
Jesus Christ will not be mocked
We are the majority – let’s demonstrate power
Do not tolerate darkness
Do NOT watch pic.twitter.com/vtuJLaiWY0
— Benny Johnson (@bennyjohnson) July 27, 2024
… w tym włoski arcybiskup Carlo Maria Viganò – były nuncjusz papieski w Stanach Zjednoczonych, który zakwestionował prawowitość papieża Franciszka i autorytet Soboru Watykańskiego II, i został ekskomunikowany trzy tygodnie temu za „odmowę uznania i podporządkowania się papieżowi”.
W miażdżącej krytyce igrzysk olimpijskich Viganò nazwał ceremonię otwarcia „najnowszym z długiej serii nikczemnych ataków na Boga, religię katolicką i naturalną moralność ze strony antychrześcijańskiej elity, która wzięła kraje zachodnie za zakładników”.
„Jesteśmy dystopijnym danse macabre w hologramach jeźdźców Apokalipsy przeplatanych pulchnym niebieskim Dionizosem, serwowanymi pośród różnych potraw. Parodia Ostatniej Wieczerzy LGBTQ+ …” – czytamy dalej w liście.
Viganò zwrócił również uwagę na „niepokojące sceny z Igrzysk Olimpijskich w Londynie w 2012r., inauguracji Tunelu Świętego Gotarda w 2016r. i Igrzysk Wspólnoty Narodów w 2022r., na których pojawiały się piekielne postacie, kozy i przerażające zwierzęta”.
Elita, która organizuje te ceremonie, domaga się nie tylko prawa do bluźnierstwa i obscenicznego eksponowania najgorszej niemoralności, ale także milczącej akceptacji tego przez katolików i porządnych ludzi, którzy zmuszeni są znosić zniewagę, jaką jest profanacja najświętszych symboli ich wiary i samych fundamentów prawa naturalnego. – Carlo Maria Viganò
Cytując Viganò, „Szatan niczego nie tworzy: on tylko wszystko rujnuje. On nie wymyśla: on manipuluje. I jego zwolennicy nie są inni: upokarzają kobiecość kobiety, aby wymazać macierzyństwo, które przypomina Dziewicę Maryję. Kastrują męskość mężczyzny, aby oderwać od obrazu ojcostwa Boga. Deprawują nieletnich, aby zabić to w nich i uczynić z nich ofiary najbardziej nikczemnego przejawu przebudzenia [wokeism]”.
Viganò twierdzi, że „nie jest przypadkiem” to, że uroczystościom przewodniczył prezydent Francji Emanuel Macron, „wysłannik Światowego Forum Ekonomicznego”, który „bezkarnie przedstawia transwestytę jako swoją żonę, tak jak Barackowi Obamie towarzyszy umięśniony mężczyzna w peruce”.
Okno Overtona w nasileniu?
Nawet rządy Egiptu i Iranu były urażone…
And zero “Christian” nations did anything https://t.co/kMhcy4TC1F
— The_Real_Fly (@The_Real_Fly) July 29, 2024
_______________
−∗−
[Uwaga: po trzydziestu dniach od publikacji artykuł źródłowy może wejść do płatnego archiwum -AC]
Dyrektor artystyczny ceremonii otwarcia igrzysk olimpijskich twierdzi, że kontrowersyjny obraz nie został zainspirowany „Ostatnią Wieczerzą”
Thomas Jolly, dyrektor artystyczny ceremonii otwarcia Igrzysk Olimpijskich 2024, zaprzeczył, jakoby kontrowersyjna scena z udziałem drag queens była inspirowana Ostatnią Wieczerzą Leonarda da Vinci.
Jolly powiedział w niedzielę kanałowi informacyjnemu BFMTV, że scena ta nie ma nic wspólnego z kultowym renesansowym obrazem przedstawiającym ostatni posiłek Jezusa z 12 Apostołami, podczas którego oznajmia im, że jeden z nich go zdradzi.
„To nie moja inspiracja i powinno być to dość oczywiste. Jest Dionizos przybywający na stole. Dlaczego tam jest? Przede wszystkim dlatego, że jest bogiem świętowania w mitologii greckiej, a obraz ten nazywa się „Festivity”” – wyjaśnił Jolly.
„Jest również bogiem wina, które jest również jednym z klejnotów Francji i ojcem Séquany, bogini rzeki Sekwany” – kontynuował. „Pomysł polegał na przedstawieniu wielkiego pogańskiego święta, związanego z bogami Olimpu, a zatem igrzyskami olimpijskimi”.
Niektórzy widzowie, którzy głębiej wniknęli w liczne odniesienia kulturowe w przedstawieniu, zasugerowali, że scena jest w rzeczywistości inspirowana Ucztą Bogów XVII-wiecznego holenderskiego malarza Jana van Bijlerta.
Barwna scena z udziałem Nicky Doll i gwiazd francuskiego programu Drag Race była jedną z 12 scen oddających francuskiego ducha wplecionego w ekstrawagancką ceremonię Jolly’ego otwarcia igrzysk olimpijskich w piątkowy wieczór.
Wiele znanych osobistości we Francji i poza jej granicami błędnie zasugerowało, że scena była inspirowana Ostatnią Wieczerzą.
Gorliwy chrześcijanin i gracz NFL Harrison Butker zasugerował, że scena ta kpi z Boga, podczas gdy skrajnie prawicowa francuska polityk Marion Maréchal zamieściła na ‘X’ wpis w języku angielskim skierowany do „wszystkich chrześcijan, którzy poczuli się obrażeni” przez tę scenę, twierdząc, że nie odzwierciedla ona jej wyobrażeń o Francji.
Polityk republikański Mike Johnson, przewodniczący Izby Reprezentantów, nazwał tę scenę „szokującą i obraźliwą”.
Jolly powiedział w wywiadzie dla BFMTV: „Nigdy nie znajdziecie we mnie ani w mojej pracy chęci wyśmiewania czy poniżania kogokolwiek.”
„Moim celem było stworzenie ceremonii, która uzdrowi i ceremonii, która pojedna, ale także ceremonii, która potwierdza wartości, którymi kieruje się nasza Republika Wolności, Równości, Braterstwa, i absolutnie nie ma na celu wyśmiewania kogokolwiek.”
Jolly powiedział, że ma nadzieję, że jego praca nie posłuży sianiu podziałów.
„Biorąc pod uwagę, że gdy jesteśmy razem, pomimo wszystkich różnic, możemy robić wielkie, piękne i wzruszające rzeczy, byłoby to wstydem” – powiedział.
Jolly powiedział wcześniej na oficjalnej konferencji prasowej Igrzysk Olimpijskich w sobotę, że jego intencją nie było ‘bycie wywrotowym, kpiącym czy szokującym’, lecz uchwycenie Francji w całej jej różnorodności.”
„Moją wolą jest powiedzieć, że jesteśmy ogromnym ‘my’” – powiedział, dodając: „We Francji mamy prawo kochać się nawzajem, tak jak chcemy, z kim chcemy, we Francji mamy prawo wierzyć i nie wierzyć. We Francji mamy wiele praw”.
Również Maréchal skrytykowała popularną piosenkarkę i autorkę tekstów Aya Nakamurę za jej rozradowany występ przed Académie Française (wzniosłą instytucją pielęgnującą język francuski) z towarzyszeniem orkiestry wojskowej Gwardii Republikańskiej.
Ta druga, biorąc pod uwagę materiał filmowy, który później opublikowano, najwyraźniej cieszyła się z tego doświadczenia.
________________
Olympics Opening Ceremony Artistic Director Says Controversial Tableau Was Not Inspired By ‘The Last Supper’, Melanie Goodfellow, July 28, 2024
Oświadczenie po świętokradztwach i skandalach Igrzysk Olimpijskich w Paryżu, abp C.M. Vigano
Statement, [ang, pełna treść]