Dyskusja nt. odpowiedzi na ankietę Ks. Wacława: w co wierzą Legioniści?

  1. Wątek jest kontynuacją dyskusji z wątku Pani Izabeli Brodackiej – Falzmann. Komentarze dotyczą już samej ankiety, a nie negacji uczestnictwa.
    Przeniosłam komentarze rozpoczynające tą dyskusję.
    Prawidłowe odpowiedzi wg Delfina – udostępniając swoje odpowiedzi rozpoczął dyskusję.
    DelfInn
    21 marca 2013 godz. 12:16   – w odpowiedzi do: lju 12:05

    Pytania szczegółowe. Odpowiedź tylko:
    Tak = zgadzam się
    Nie = nie zgadzam się
    brak odpowiedzi = nie wiem

    1. Bóg wypełnia wszystko, jest w człowieku, w roślinach, w zwierzętach – wszystko jest Bogiem wtedy i człowiek jest Bogiem.
    tak

    2. Po śmierci człowieka jego dusza przechodzi do innego ciała ludzkiego lub zwierzęcego.
    nie

    3. Bóg jest początkiem i końcem wszystkich rzeczy.
    tak

    4. Życie na ziemii nie powstało w wyniku przypadkowej reakcji chemicznej.
    tak (potwierdzenie zdania)

    5. W gwiazdach można wyczytać losy człowieka, dlatego horoskopy należy traktować poważnie.
    nie

    6. Dobre czyny z całego życia nie wystarczą, aby być zbawionym.
    tak, nie wystarczą

    7. Człowiek sam dla siebie jest celem i jedynym sprawcą swojej historii.
    nie

    8. Wystarczy poznać czym jest dobro by być dobrym. Praca nad sobą nie ma sensu.
    nie

    9, Wszystkie wielkie religie świata są jednakowo prawdziwe, nie ma jedynej prawdziwej.
    nie

    10. Bóg jest panem historii i nic ie może stanąć na przeszkodzie ostatecznemu urzeczywistnieniu Jego zamiarów.
    tak

    11. Człowiek może sam siebie zbawić.
    nie

    12. Bóg jest tak odległy od świata, że po jego stworzeniu odsunął się od niego i nie interesuje się człowiekiem.
    nie

    13. Pogląd, że czarny kot przebiegający droge jest ostrzeżeniem przed nieszczęściem to zabobon.
    tak

    14. Dobrze byłoby stworzyć jedną uniwersalną religię, wybierając z każdej istniejącej to, co najlepsze.
    nie

    15. Liczba zbawionych nie jest ograniczona.
    tak

    16. Wszyscy powinni być wegetarianami – powstrzymywać się od spożywania mięsa.
    nie

    17. Śmierć człowieka jest absolutnym końcem, potem już nic nie ma.
    nie

    18. Możliwe jest poznać, że prawdziwy Bóg istnieje.
    tak

    19. Jedynie w religii katolickiej jest pełnia prawdy.
    tak

    20. Zło jest tak samo realne i silne jak dobro.
    tak

    21. Świat nie ma początku, materia jest odwieczna.
    nie

    22. Zwierzęta nie posiadają nieśmiertelnej duszy.
    tak

    23. Nie ma żadnych trwałych reguł moralnych, są one względne i mogą ulec zmianie.
    nie

    24. Ludzie powinni korzystać z seansów spirytystycznych, aby za pośrednictwem medium kontaktować się z duszami zmarłych.
    nie

    25. Budda, Mahomet, Kriszna, Chrystus to różne wcielenia tej samej postaci Bożej.
    nie

    26. Modlitwa za zmarłych ma sens.
    tak

    27. Nie jest możliwe, aby człowiek siłą swojego intelektu mógł przewidzieć przyszłość.
    tak

    28. Ludzkie ciało to tysiące żywych komórek o własnej świadomości i duchu.
    nie

    29. Wszyscy bogowie, o których mówią różne religie naprawdę istnieją.
    nie

    30. Bóg jest niezależny od jakichkolwiek mocy, jest wszechmocny w swojej stwórczej działalności.
    tak

    31. Każdy ma swoją prawdę i nie ma jednej prawdy obowiązującej wszystkich.
    nie

    32. Ludzie powinni kierować się prawem w myśl którego jednostki silniejsze powinny górować nad słabszymi.
    nie

    33. Świat widzialny może być źródłem poznania prawdy.
    tak

    34. Człowiek jest jednością ciała i duszy. Swoim duchem góruje nad wszystkimi innymi stworzeniami na świecie.
    tak

    35. Moje myślenie ma moc stwórczą – istnieje to, o czym myślę.
    nie

    36. Kościół Katolicki jest Boskiego pochodzenia.
    tak

    37. Niektórzy ludzie poprzez poznanie tajemnej wiedzy mogą być bliżej Boga od innych.
    nie

    38. Aniołowie są istotami czysto duchowymi, które Bóg stworzył, by Mu służyły.
    tak

    39. Prawda jest poznawalna.
    tak

    40. Nie ma miejsca zwanego piekłem.
    nie (zaprzeczenie zdania)

    __________________________________________________
    Pytania ogólne:

    1. Twoim zdaniem dlaczego ludzie nie chcą poznać Boga?

    Ponieważ skutki grzechu pierworodnego wymagają pracy nad sobą, a to otwarcia na rzeczywistość i życia w prawdzie.
    Bóg jest Bogiem zazdrosnym tzn. wymagającym od stworzenia współpracy ze Sobą. Po to powołał Kościół. Trudno jest
    człowiekowi spoza Kościoła otworzyć się na współpracę z Bogiem o wiele bardziej, niż temu, kto jest w Kościele.

    2. Co rozumiesz przez „prymat” piotrowy, a co, przez „prymat” maryjny?

    Prymat piotrowy to tyle, co byci9e widzialną głową Kościoła, zastępcą Chrystusa na ziemi, w życiu.
    {rymat maryjny to tyle, co współuczestnictwo w ofierze Chrystusa a przez to współuczestnictwo w zbawieniu.

    3. Określ swoje poczucie wartości w skali od 1 do 100 biorąc pod uwagę przykazanie miłości bliźniego jak siebie samego?
    100

    Bóg Ojcu zapłać za pytania i za dar posługi w Legionie.

    DelfInn

  2. strumyk
    21 marca 2013 godz. 12:25

    Pozdr wszyskich ….kwachow,brachow….zakwaszone,zwasnione…siore..
    Do wszystkich….przyjaciół …dla naszej…GOdnosci i wzajemnego poszanowania

    Wspólnie …chcemy Tu…zamieszkać,przebywać,rozmawiać,….owieczki,barany…
    Mówimy wilczym…nastawieniem..
    A moze….by tak…ptasim piskleniem,słonecznym promykiem…potokiem….szmeru..?

    Z podziwem,ostrożnie …..na młode…JA..gnię…płochliwe….choc na ,,własnym,,terenie
    JA.gnie tez na ..sprytnych nogach…przygląda sie z podziwem,zadumą …i pyta..co robimy w tym..lesie…pozdr! tt

  3. 21 marca 2013 godz. 12:44   – w odpowiedzi do: DelfInn 10:55

    Moge edytować swój wpis po ponad kwadransie

    Ja nie mogę. U mnie opcja „Zapisz” jest poza lewą krawędzią ekranu i nie da się jej kliknąć.

  4. DelfInn
    21 marca 2013 godz. 12:57   – w odpowiedzi do: rip LunarBird CLH 12:44

    Oj, to znaczy, być może, że mogą to tylko mody. No smutek :(
    Apeluję do adm, aby zechciała dopisać Lunara do modów (bede go pilnowac, spoko) a takze by rozwiklala sprawe.
    Panią Izę przepraszam – za wypowiedzi nie na temat Panią ciekawy – chłopy proste jesteśmy i ni obycia ni taktu ni wdzięku żadnego. Smutek, żałość i tego… – o,mam! (bo nic nie mam) – sorry :)))

  5. 21 marca 2013 godz. 12:58   – w odpowiedzi do: DelfInn 12:16

    1. Bóg wypełnia wszystko, jest w człowieku, w roślinach, w zwierzętach – wszystko jest Bogiem wtedy i człowiek jest Bogiem.
    tak

    W tym jednym momencie odpowiedziałbym inaczej niż ty. „Bóg jest wszystkim i wszystko jest Bogiem” to herezja New Age.

    Nie można powiedzieć, że Bóg wypełnia wszystko w człowieku, bo nie zawsze tak jest. Człowiek ma wolną wolę i ma władzę uniemożliwość Bogu wypełnienie siebie. Nawet jednak gdy Bóg wypełnia człowieka, człowiek nigdy nie może być Bogiem.

    W ostatnim pytaniu ja bym ocenił samego siebie najwyżej na 50. A to dlatego, że mam świadomość wielu klęsk, jakie poniosłem pomimo sporego zasobu wiedzy teologicznej, jaki dał mi Bóg.

  6. 21 marca 2013 godz. 12:59   – w odpowiedzi do: DelfInn 12:57

    Oj, to znaczy, być może, że mogą to tylko mody.

    Nie. Po prostu odpowiednie opcje są błędnie napisane i nie działają poprawnie w rozdzielczości 1024×768.

    1. DelfInn
      21 marca 2013 godz. 12:57   – w odpowiedzi do: rip LunarBird CLH 12:44

      Oj, to znaczy, być może, że mogą to tylko mody. No smutek :(
      Apeluję do adm, aby zechciała dopisać Lunara do modów (bede go pilnowac, spoko) a takze by rozwiklala sprawe.
      Panią Izę przepraszam – za wypowiedzi nie na temat Panią ciekawy – chłopy proste jesteśmy i ni obycia ni taktu ni wdzięku żadnego. Smutek, żałość i tego… – o,mam! (bo nic nie mam) – sorry :)))

    2. 21 marca 2013 godz. 12:58   – w odpowiedzi do: DelfInn 12:16

      1. Bóg wypełnia wszystko, jest w człowieku, w roślinach, w zwierzętach – wszystko jest Bogiem wtedy i człowiek jest Bogiem.
      tak

      W tym jednym momencie odpowiedziałbym inaczej niż ty. „Bóg jest wszystkim i wszystko jest Bogiem” to herezja New Age.

      Nie można powiedzieć, że Bóg wypełnia wszystko w człowieku, bo nie zawsze tak jest. Człowiek ma wolną wolę i ma władzę uniemożliwość Bogu wypełnienie siebie. Nawet jednak gdy Bóg wypełnia człowieka, człowiek nigdy nie może być Bogiem.

      W ostatnim pytaniu ja bym ocenił samego siebie najwyżej na 50. A to dlatego, że mam świadomość wielu klęsk, jakie poniosłem pomimo sporego zasobu wiedzy teologicznej, jaki dał mi Bóg.

    3. 21 marca 2013 godz. 12:59   – w odpowiedzi do: DelfInn 12:57

      Oj, to znaczy, być może, że mogą to tylko mody.

      Nie. Po prostu odpowiednie opcje są błędnie napisane i nie działają poprawnie w rozdzielczości 1024×768.

    4. DelfInn
      21 marca 2013 godz. 13:10   – w odpowiedzi do: rip LunarBird CLH 12:59

      Yhy… Nie rozumiem! :))) Cieszę się, że ty TAK! :)))
      Teraz pomyślę zaś nad Twą poprzednią wypowiedzią.
      olac. bog JEST w czlowieku – od tego zaczac. jest?

    5. DelfInn
      21 marca 2013 godz. 13:16   – w odpowiedzi do: rip LunarBird CLH 12:59

      To ostatnie pytanie odebrałem jako deklaracje – stąd taka moja odpowiedź.

O autorze: Judyta