Jak myślicie?
-
Najnowsze wpisy
- Bestia. Natura i światopogląd. Ludzie Bestii w Polsce 2025-12-04
- Pożegnanie z III RP – Pytania i odpowiedzi w Janowcu 2025-12-04
- Nie damy się zastraszyć, ponieważ mówimy prawdę – Leszek Żebrowski 2025-12-04
- Czy Ameryka została podbita? 2025-12-04
- Mateusz Morawiecki nowa twarz w polskiej polityce 2025-12-03
- Kto chce usunąć tę rozmowę? Marek Chodorowski bez cenzury 2025-12-03
- Czy ten układ trwa do dziś? – Jan Pospieszalski, Leszek Żebrowski 2025-12-03
- Inżynieria systemowa + informacja = IP 2025-12-03
- Kasowanie myślących inaczej 2025-12-03
- Nowy Ruch Republikański w Irlandii ostrzega polityków spod znaku ‘woke’ 2025-12-03
- Karol Nawrocki podpisał ustawę likwidującą branżę przemysłu futrzarskiego 2025-12-02
- Polska, Polin czy Ukropolin – K. Baliński, L. Żebrowski 2025-12-02
- «Trójprostytucja» czyli bez krucjaty się nie obejdzie 2025-12-02
- Klimat to pojęcie wieloznaczne 2025-12-02
- Merytorycznie bezradny Sikorski sięga do stalinowskiej kloaki. Po „argument” 2025-12-02
- Polska jak Titanic?! Adwent po polsku, czyli na co Polacy jeszcze czekają?! 2025-12-01
- Kim naprawdę był Józef Piłsudski? Leszek Żebrowski 2025-12-01
- Winny, bez kary – wyrok w sprawie Franciszka Vetulaniego 2025-12-01
- Lucyna Kulińska „Co drugi minister KO ma obce pochodzenie lub jest agenturalnie związany z innymi krajami” 2025-12-01
- Dlaczego socjalizm promuje „wolną miłość” ponad rodzinę 2025-11-30
- Pałac Prezydencki czy Ministerstwo Głupich Kroków? A może Dudenstein 2,0? 2025-11-30
- Kto i w jakim celu propaguje pogańskie zwyczaje Halloween? 2025-11-30
- Pokój na Wschodzie: Jakie rachunki zapłaci Polska? Leszek Żebrowski 2025-11-30
- Trzy książki poleca Bartosz Kopczyński 2025-11-30
- To nic takiego czyli epitafium wolnego społeczeństwa 2025-11-29
- AI-Wymazywanie niewygodnych. Mechanizmy społecznej amnezji i przypadek Józefa Wieczorka 2025-11-29
- Rząd chce jeszcze gorliwiej walczyć z polskim “antysemityzmem”. Wykonuje polecenia UE. 2025-11-28
- Col. MacGregor: NATO przegrało na Ukrainie. Imperium Kłamstwa się rozpada. 2025-11-28
- Po kiego diabła zwołano Sobór Watykański II? Polemika 2025-11-28
- … walka do końca 2025-11-27
- ROZMOWY ODWAŻNYCH Rozmowa z Bartłomiejem Góralskim 2025-11-27
- Tysiącletnia misja państwa polskiego – Grzegorz Braun 2025-11-27
- Ptasia grypa, ultraprzetworzona żywność i eugenika czyli Święto Dziękczynienia w Nowej Normalności 2025-11-27
- Żurek Prokuratorski, czy Żurek da radę? 2025-11-27
- 75 lat Chóru Mariańskiego – Koncert Jubileuszowy – Filharmonia Krakowska 2025-11-27
- Polska, choćby przez wrogów była skazana na zagładę, nie zginie 2025-11-26
- Dlaczego ktoś celowo ogłupia społeczeństwa? Rozmowa z Bartoszem Kopczyńskim 2025-11-26
- Wyrok TSUE po raz kolejny pominął wampirów 2025-11-26
- Prawo Lewiatana i okupacja naszych ziem 2025-11-25
- Dlaczego popieramy coś, co jest wbrew naszym interesom? – L. Żebrowski 2025-11-25
- Konferencja prasowa Mariusza Graniczki -zawieszonego dyrektora XLIV LO w Krakowie 2025-11-25
- Inteligentny Projekt (IP) zwany „Bożym Planem” 2025-11-25
- Salon Ludzi Wolnych. „Rozmowy Odważnych” – zapowiedź cyklu 2025-11-25
- Kościół posoborowy – Klub Dyskusyjny w którym siedzi diabeł 2025-11-24
- Z deszczu pod rynnę 2025-11-24
- Poświęceni dla Systemu 2025-11-24
- Zgoda biometryczna to cyfrowy identyfikator 2025-11-24
- Taniec trzech murew, czyli prostytucja III RP 2025-11-24
- Psychopaci u władzy (tryptyk) 2025-11-23
- Czy taki jest koniec Zachodu? 2025-11-23
- Wizja Polski. Zagrożenia – Grzegorz Braun 2025-11-23
- Utracili Donbas ale zyskali Wrocław – Krzysztofa Balińskiego kompendium zagrożeń ukraińskich 2025-11-23
- Porównanie cech Kościoła katolickiego i Kościoła synodalnego 2025-11-22
- Jest nadzieja na przedłużenie wojny? 2025-11-22
- Czy globalna technokracja jest nieunikniona czy też niebezpiecznie urojona? 2025-11-22
- Wspomnijmy dr. Zbigniewa Hałata i Zygmunta Korusa 2025-11-22
- Uczelnie neutralne klimatycznie 2025-11-22
- Oddać swoje życie Chrystusowi Królowi – ks. Marek Bąk 2025-11-22
- „Plan pokojowy” jest niekorzystny dla Polski 2025-11-21
- „Pacjent wyleczony to klient stracony”. Dlaczego lekarze milczą? 2025-11-21
Kalendarz
Tagi
Bartosz Kopczyński Bestia c19 chrześcijaństwo covid czytania mszalne Edyta Paradowska Ewangelia Grzegorz Braun Izrael Kit Knightly komunizm ks. Marek Bąk Lech Mucha liturgia słowa Marek T. Chodorowski mRNA Niemcy nowa normalność NWO Off-Guardian OffGuardian Oremus pandemia PiS Pismo Święte PL1 TV Polska powikłania poszczepienne pożegnanie z iii rp Rosja Salon Ludzi Wolnych slw szczepienia Słowo Boże To warto przeczytać tyrania UE Ukraina Unia Europejska USA wef who wojna w towarzystwie
Ostatnie komentarze
- CzarnaLimuzyna - Pożegnanie z III RP – Pytania i odpowiedzi w Janowcu
- AlterCabrio - Polskie Państwo Podziemne – refleksje historyczne – dyskusja – ks. prof. Tadeusz Guz
- marta - Kasowanie myślących inaczej
- pokutujący łotr - Mateusz Morawiecki nowa twarz w polskiej polityce
- sarmata - Mateusz Morawiecki nowa twarz w polskiej polityce
- Rebeliantka - Mateusz Morawiecki nowa twarz w polskiej polityce
- Rebeliantka - Mateusz Morawiecki nowa twarz w polskiej polityce
- Rebeliantka - Karol Nawrocki podpisał ustawę likwidującą branżę przemysłu futrzarskiego
- Rebeliantka - Czy Ameryka została podbita?
- AlterCabrio - Kto chce usunąć tę rozmowę? Marek Chodorowski bez cenzury
- CzarnaLimuzyna - Kto chce usunąć tę rozmowę? Marek Chodorowski bez cenzury
- verizanus - Karol Nawrocki podpisał ustawę likwidującą branżę przemysłu futrzarskiego
- Dogmatyk - Karol Nawrocki podpisał ustawę likwidującą branżę przemysłu futrzarskiego
- CzarnaLimuzyna - Karol Nawrocki podpisał ustawę likwidującą branżę przemysłu futrzarskiego
- pokutujący łotr - Karol Nawrocki podpisał ustawę likwidującą branżę przemysłu futrzarskiego
- CzarnaLimuzyna - Karol Nawrocki podpisał ustawę likwidującą branżę przemysłu futrzarskiego
- pokutujący łotr - Mateusz Morawiecki nowa twarz w polskiej polityce
- AlterCabrio - Polska, Polin czy Ukropolin – K. Baliński, L. Żebrowski
- Dakowski - Polska, Polin czy Ukropolin – K. Baliński, L. Żebrowski
- AlterCabrio - Kto i w jakim celu propaguje pogańskie zwyczaje Halloween?
- AlterCabrio - Polska, Polin czy Ukropolin – K. Baliński, L. Żebrowski
- alex87 - Kto i w jakim celu propaguje pogańskie zwyczaje Halloween?
- M. Dakowski - Polska, Polin czy Ukropolin – K. Baliński, L. Żebrowski
- AlterCabrio - Nowy Ruch Republikański w Irlandii ostrzega polityków spod znaku ‘woke’
- pejot - Rząd chce jeszcze gorliwiej walczyć z polskim “antysemityzmem”. Wykonuje polecenia UE.
- Jans - Kto i w jakim celu propaguje pogańskie zwyczaje Halloween?
- Rebeliantka - Karol Nawrocki podpisał ustawę likwidującą branżę przemysłu futrzarskiego
- Rebeliantka - Karol Nawrocki podpisał ustawę likwidującą branżę przemysłu futrzarskiego
- pokutujący łotr - Kim naprawdę był Józef Piłsudski? Leszek Żebrowski
- AlterCabrio - Karol Nawrocki podpisał ustawę likwidującą branżę przemysłu futrzarskiego
- AlterCabrio - Karol Nawrocki podpisał ustawę likwidującą branżę przemysłu futrzarskiego
- AlterCabrio - Karol Nawrocki podpisał ustawę likwidującą branżę przemysłu futrzarskiego
- sarmata - Karol Nawrocki podpisał ustawę likwidującą branżę przemysłu futrzarskiego
- pokutujący łotr - Karol Nawrocki podpisał ustawę likwidującą branżę przemysłu futrzarskiego
- verizanus - Karol Nawrocki podpisał ustawę likwidującą branżę przemysłu futrzarskiego
- CzarnaLimuzyna - Karol Nawrocki podpisał ustawę likwidującą branżę przemysłu futrzarskiego
- Jans - Kto i w jakim celu propaguje pogańskie zwyczaje Halloween?
- Dogmatyk - Merytorycznie bezradny Sikorski sięga do stalinowskiej kloaki. Po „argument”
- Piko - Merytorycznie bezradny Sikorski sięga do stalinowskiej kloaki. Po „argument”
- sarmata - Merytorycznie bezradny Sikorski sięga do stalinowskiej kloaki. Po „argument”
- AlterCabrio - Polska jak Titanic?! Adwent po polsku, czyli na co Polacy jeszcze czekają?!
- AlterCabrio - Merytorycznie bezradny Sikorski sięga do stalinowskiej kloaki. Po „argument”
- CzarnaLimuzyna - Merytorycznie bezradny Sikorski sięga do stalinowskiej kloaki. Po „argument”
- piko - Merytorycznie bezradny Sikorski sięga do stalinowskiej kloaki. Po „argument”
- AlterCabrio - Polska, Polin czy Ukropolin – K. Baliński, L. Żebrowski
- AlterCabrio - Merytorycznie bezradny Sikorski sięga do stalinowskiej kloaki. Po „argument”
- CzarnaLimuzyna - Lucyna Kulińska „Co drugi minister KO ma obce pochodzenie lub jest agenturalnie związany z innymi krajami”
- CzarnaLimuzyna - Merytorycznie bezradny Sikorski sięga do stalinowskiej kloaki. Po „argument”
- CzarnaLimuzyna - Merytorycznie bezradny Sikorski sięga do stalinowskiej kloaki. Po „argument”
- AlterCabrio - Lucyna Kulińska „Co drugi minister KO ma obce pochodzenie lub jest agenturalnie związany z innymi krajami”
- Dogmatyk - Merytorycznie bezradny Sikorski sięga do stalinowskiej kloaki. Po „argument”
- AlterCabrio - Merytorycznie bezradny Sikorski sięga do stalinowskiej kloaki. Po „argument”
- CzarnaLimuzyna - Merytorycznie bezradny Sikorski sięga do stalinowskiej kloaki. Po „argument”
- Dogmatyk - Merytorycznie bezradny Sikorski sięga do stalinowskiej kloaki. Po „argument”
- Piko - Merytorycznie bezradny Sikorski sięga do stalinowskiej kloaki. Po „argument”
- CzarnaLimuzyna - Merytorycznie bezradny Sikorski sięga do stalinowskiej kloaki. Po „argument”
- CzarnaLimuzyna - Merytorycznie bezradny Sikorski sięga do stalinowskiej kloaki. Po „argument”
- Rebeliantka - Pałac Prezydencki czy Ministerstwo Głupich Kroków? A może Dudenstein 2,0?
- pokutujący łotr - Merytorycznie bezradny Sikorski sięga do stalinowskiej kloaki. Po „argument”
- Dogmatyk - Merytorycznie bezradny Sikorski sięga do stalinowskiej kloaki. Po „argument”
- pokutujący łotr - Pałac Prezydencki czy Ministerstwo Głupich Kroków? A może Dudenstein 2,0?
- piko - Merytorycznie bezradny Sikorski sięga do stalinowskiej kloaki. Po „argument”
- sarmata - Merytorycznie bezradny Sikorski sięga do stalinowskiej kloaki. Po „argument”
- Jans - Kto i w jakim celu propaguje pogańskie zwyczaje Halloween?
- wkurzony - Pałac Prezydencki czy Ministerstwo Głupich Kroków? A może Dudenstein 2,0?
- AlterCabrio - Polska jak Titanic?! Adwent po polsku, czyli na co Polacy jeszcze czekają?!
- CzarnaLimuzyna - Winny, bez kary – wyrok w sprawie Franciszka Vetulaniego
- Jans - Kto i w jakim celu propaguje pogańskie zwyczaje Halloween?
- Piko - Pałac Prezydencki czy Ministerstwo Głupich Kroków? A może Dudenstein 2,0?
- sarmata - Pałac Prezydencki czy Ministerstwo Głupich Kroków? A może Dudenstein 2,0?
- Dogmatyk - Pałac Prezydencki czy Ministerstwo Głupich Kroków? A może Dudenstein 2,0?
- AlterCabrio - Pałac Prezydencki czy Ministerstwo Głupich Kroków? A może Dudenstein 2,0?
- AlterCabrio - Pałac Prezydencki czy Ministerstwo Głupich Kroków? A może Dudenstein 2,0?
- sarmata - Pałac Prezydencki czy Ministerstwo Głupich Kroków? A może Dudenstein 2,0?
- Rebeliantka - Pałac Prezydencki czy Ministerstwo Głupich Kroków? A może Dudenstein 2,0?
- CzarnaLimuzyna - Pałac Prezydencki czy Ministerstwo Głupich Kroków? A może Dudenstein 2,0?
- verizanus - Lucyna Kulińska „Co drugi minister KO ma obce pochodzenie lub jest agenturalnie związany z innymi krajami”
- Rebeliantka - Pałac Prezydencki czy Ministerstwo Głupich Kroków? A może Dudenstein 2,0?
- AlterCabrio - Pałac Prezydencki czy Ministerstwo Głupich Kroków? A może Dudenstein 2,0?
- AlterCabrio - Pałac Prezydencki czy Ministerstwo Głupich Kroków? A może Dudenstein 2,0?
- kolejarz - Pałac Prezydencki czy Ministerstwo Głupich Kroków? A może Dudenstein 2,0?
- Rebeliantka - Pałac Prezydencki czy Ministerstwo Głupich Kroków? A może Dudenstein 2,0?
- sarmata - Pałac Prezydencki czy Ministerstwo Głupich Kroków? A może Dudenstein 2,0?
- Józef Wieczorek - AI-Wymazywanie niewygodnych. Mechanizmy społecznej amnezji i przypadek Józefa Wieczorka
- pokutujący łotr - Pałac Prezydencki czy Ministerstwo Głupich Kroków? A może Dudenstein 2,0?
- mmisiek - Pałac Prezydencki czy Ministerstwo Głupich Kroków? A może Dudenstein 2,0?
- pokutujący łotr - Pałac Prezydencki czy Ministerstwo Głupich Kroków? A może Dudenstein 2,0?
- katolik - Pałac Prezydencki czy Ministerstwo Głupich Kroków? A może Dudenstein 2,0?
- Klara - Pałac Prezydencki czy Ministerstwo Głupich Kroków? A może Dudenstein 2,0?
- AlterCabrio - O dalszych losach pianisty – prof. Włodzimierz Osadczy
- Wisła - O dalszych losach pianisty – prof. Włodzimierz Osadczy
- Wisła - Pałac Prezydencki czy Ministerstwo Głupich Kroków? A może Dudenstein 2,0?
- CzarnaLimuzyna - Pałac Prezydencki czy Ministerstwo Głupich Kroków? A może Dudenstein 2,0?
- CzarnaLimuzyna - Po kiego diabła zwołano Sobór Watykański II? Polemika
- CzarnaLimuzyna - Kto i w jakim celu propaguje pogańskie zwyczaje Halloween?
- Izabella - Pałac Prezydencki czy Ministerstwo Głupich Kroków? A może Dudenstein 2,0?
- AlterCabrio - Dlaczego socjalizm promuje „wolną miłość” ponad rodzinę
- Rebeliantka - Col. MacGregor: NATO przegrało na Ukrainie. Imperium Kłamstwa się rozpada.
- Tbr - Po kiego diabła zwołano Sobór Watykański II? Polemika
- Tbr - Po kiego diabła zwołano Sobór Watykański II? Polemika
- Tbr - Po kiego diabła zwołano Sobór Watykański II? Polemika
- Tbr - Po kiego diabła zwołano Sobór Watykański II? Polemika
- kolejarz - AI-Wymazywanie niewygodnych. Mechanizmy społecznej amnezji i przypadek Józefa Wieczorka
- CzarnaLimuzyna - O dalszych losach pianisty – prof. Włodzimierz Osadczy
- pokutujący łotr - O dalszych losach pianisty – prof. Włodzimierz Osadczy
- Wisła - O dalszych losach pianisty – prof. Włodzimierz Osadczy
- Wisła - O dalszych losach pianisty – prof. Włodzimierz Osadczy
- AlterCabrio - Polska, choćby przez wrogów była skazana na zagładę, nie zginie
- pokutujący łotr - Col. MacGregor: NATO przegrało na Ukrainie. Imperium Kłamstwa się rozpada.
- pokutujący łotr - Polska, choćby przez wrogów była skazana na zagładę, nie zginie
- pokutujący łotr - Col. MacGregor: NATO przegrało na Ukrainie. Imperium Kłamstwa się rozpada.
- CzarnaLimuzyna - Col. MacGregor: NATO przegrało na Ukrainie. Imperium Kłamstwa się rozpada.
- Binges - Col. MacGregor: NATO przegrało na Ukrainie. Imperium Kłamstwa się rozpada.
- Rebeliantka - Polska, choćby przez wrogów była skazana na zagładę, nie zginie
- stan orda - Col. MacGregor: NATO przegrało na Ukrainie. Imperium Kłamstwa się rozpada.
- stan orda - Col. MacGregor: NATO przegrało na Ukrainie. Imperium Kłamstwa się rozpada.
- pokutujący łotr - Col. MacGregor: NATO przegrało na Ukrainie. Imperium Kłamstwa się rozpada.
- CzarnaLimuzyna - Po kiego diabła zwołano Sobór Watykański II? Polemika
- CzarnaLimuzyna - Col. MacGregor: NATO przegrało na Ukrainie. Imperium Kłamstwa się rozpada.
- pokutujący łotr - Col. MacGregor: NATO przegrało na Ukrainie. Imperium Kłamstwa się rozpada.
- CzarnaLimuzyna - Col. MacGregor: NATO przegrało na Ukrainie. Imperium Kłamstwa się rozpada.
- CzarnaLimuzyna - Col. MacGregor: NATO przegrało na Ukrainie. Imperium Kłamstwa się rozpada.
- pokutujący łotr - Col. MacGregor: NATO przegrało na Ukrainie. Imperium Kłamstwa się rozpada.
- proca - Inteligentny Projekt (IP) zwany „Bożym Planem”
- Rebeliantka - Col. MacGregor: NATO przegrało na Ukrainie. Imperium Kłamstwa się rozpada.
- CzarnaLimuzyna - Col. MacGregor: NATO przegrało na Ukrainie. Imperium Kłamstwa się rozpada.
- Rebeliantka - Rząd chce jeszcze gorliwiej walczyć z polskim “antysemityzmem”. Wykonuje polecenia UE.
- pokutujący łotr - Col. MacGregor: NATO przegrało na Ukrainie. Imperium Kłamstwa się rozpada.
- Tbr - Po kiego diabła zwołano Sobór Watykański II? Polemika
- Tbr - Po kiego diabła zwołano Sobór Watykański II? Polemika
- karola - Col. MacGregor: NATO przegrało na Ukrainie. Imperium Kłamstwa się rozpada.
- pokutujący łotr - Col. MacGregor: NATO przegrało na Ukrainie. Imperium Kłamstwa się rozpada.
- CzarnaLimuzyna - Col. MacGregor: NATO przegrało na Ukrainie. Imperium Kłamstwa się rozpada.
- pokutujący łotr - Col. MacGregor: NATO przegrało na Ukrainie. Imperium Kłamstwa się rozpada.
- Wisła - Po kiego diabła zwołano Sobór Watykański II? Polemika
- karola - Col. MacGregor: NATO przegrało na Ukrainie. Imperium Kłamstwa się rozpada.
- Wisła - Po kiego diabła zwołano Sobór Watykański II? Polemika
- pokutujący łotr - Col. MacGregor: NATO przegrało na Ukrainie. Imperium Kłamstwa się rozpada.
- CzarnaLimuzyna - Po kiego diabła zwołano Sobór Watykański II? Polemika
- pokutujący łotr - Col. MacGregor: NATO przegrało na Ukrainie. Imperium Kłamstwa się rozpada.
- karola - Col. MacGregor: NATO przegrało na Ukrainie. Imperium Kłamstwa się rozpada.
- Wisła - Jest nadzieja na przedłużenie wojny?
- Wisła - Po kiego diabła zwołano Sobór Watykański II? Polemika
- Wisła - Protestanci i grzechy Soboru Watykańskiego II. Rozmowa z Bartoszem Kopczyńskim
- Wisła - Protestanci i grzechy Soboru Watykańskiego II. Rozmowa z Bartoszem Kopczyńskim
- AlterCabrio - Po kiego diabła zwołano Sobór Watykański II? Polemika
- Wisła - Protestanci i grzechy Soboru Watykańskiego II. Rozmowa z Bartoszem Kopczyńskim
- Wisła - Protestanci i grzechy Soboru Watykańskiego II. Rozmowa z Bartoszem Kopczyńskim
- Wisła - Protestanci i grzechy Soboru Watykańskiego II. Rozmowa z Bartoszem Kopczyńskim
- CzarnaLimuzyna - Po kiego diabła zwołano Sobór Watykański II? Polemika
- CzarnaLimuzyna - Po kiego diabła zwołano Sobór Watykański II? Polemika
- CzarnaLimuzyna - Rząd chce jeszcze gorliwiej walczyć z polskim “antysemityzmem”. Wykonuje polecenia UE.
- CzarnaLimuzyna - Col. MacGregor: NATO przegrało na Ukrainie. Imperium Kłamstwa się rozpada.
- Rebeliantka - Rząd chce jeszcze gorliwiej walczyć z polskim “antysemityzmem”. Wykonuje polecenia UE.
- Rebeliantka - Polska, choćby przez wrogów była skazana na zagładę, nie zginie
- Rebeliantka - Col. MacGregor: NATO przegrało na Ukrainie. Imperium Kłamstwa się rozpada.
- pokutujący łotr - ROZMOWY ODWAŻNYCH Rozmowa z Bartłomiejem Góralskim
- Rebeliantka - Rząd chce jeszcze gorliwiej walczyć z polskim “antysemityzmem”. Wykonuje polecenia UE.
- AlterCabrio - ROZMOWY ODWAŻNYCH Rozmowa z Bartłomiejem Góralskim
- Rebeliantka - Rząd chce jeszcze gorliwiej walczyć z polskim “antysemityzmem”. Wykonuje polecenia UE.
- sarmata - Rząd chce jeszcze gorliwiej walczyć z polskim “antysemityzmem”. Wykonuje polecenia UE.
- AlterCabrio - Po kiego diabła zwołano Sobór Watykański II? Polemika
- Rebeliantka - Rząd chce jeszcze gorliwiej walczyć z polskim “antysemityzmem”. Wykonuje polecenia UE.
- AlterCabrio - Rząd chce jeszcze gorliwiej walczyć z polskim “antysemityzmem”. Wykonuje polecenia UE.
- Rebeliantka - Rząd chce jeszcze gorliwiej walczyć z polskim “antysemityzmem”. Wykonuje polecenia UE.
- Polak - Po kiego diabła zwołano Sobór Watykański II? Polemika
- Rebeliantka - Rząd chce jeszcze gorliwiej walczyć z polskim “antysemityzmem”. Wykonuje polecenia UE.
- Rebeliantka - Rząd chce jeszcze gorliwiej walczyć z polskim “antysemityzmem”. Wykonuje polecenia UE.
- Piko - Inteligentny Projekt (IP) zwany „Bożym Planem”
- Piko - Inteligentny Projekt (IP) zwany „Bożym Planem”
- CzarnaLimuzyna - ROZMOWY ODWAŻNYCH Rozmowa z Bartłomiejem Góralskim
- CzarnaLimuzyna - ROZMOWY ODWAŻNYCH Rozmowa z Bartłomiejem Góralskim
- badania archeologiczne polskości - ROZMOWY ODWAŻNYCH Rozmowa z Bartłomiejem Góralskim
- CzarnaLimuzyna - 75 lat Chóru Mariańskiego – Koncert Jubileuszowy – Filharmonia Krakowska
- proca - Inteligentny Projekt (IP) zwany „Bożym Planem”
- pokutujący łotr - ROZMOWY ODWAŻNYCH Rozmowa z Bartłomiejem Góralskim
- piko - Inteligentny Projekt (IP) zwany „Bożym Planem”
- CzarnaLimuzyna - Kościół posoborowy – Klub Dyskusyjny w którym siedzi diabeł
- Wisła - Mater Populi Fidelis czyli czego zakazuje papież
- Wisła - Mater Populi Fidelis czyli czego zakazuje papież
- Wisła - Mater Populi Fidelis czyli czego zakazuje papież
- Wisła - ROZMOWY ODWAŻNYCH Rozmowa z Bartłomiejem Góralskim
- Wisła - Kościół posoborowy – Klub Dyskusyjny w którym siedzi diabeł
- proca - Inteligentny Projekt (IP) zwany „Bożym Planem”
- AlterCabrio - Mater Populi Fidelis czyli czego zakazuje papież
- pokutujący łotr - ROZMOWY ODWAŻNYCH Rozmowa z Bartłomiejem Góralskim
- AlterCabrio - ROZMOWY ODWAŻNYCH Rozmowa z Bartłomiejem Góralskim
- AlterCabrio - Tysiącletnia misja państwa polskiego – Grzegorz Braun
- katolik - Wyrok TSUE po raz kolejny pominął wampirów
- piko - Wyrok TSUE po raz kolejny pominął wampirów
- piko - Inteligentny Projekt (IP) zwany „Bożym Planem”
- Tbr - Kościół posoborowy – Klub Dyskusyjny w którym siedzi diabeł
- proca - Inteligentny Projekt (IP) zwany „Bożym Planem”
- CzarnaLimuzyna - Żurek Prokuratorski, czy Żurek da radę?
- Stefan - „Pacjent wyleczony to klient stracony”. Dlaczego lekarze milczą?
- CzarnaLimuzyna - Kościół posoborowy – Klub Dyskusyjny w którym siedzi diabeł
- Wisła - Porównanie cech Kościoła katolickiego i Kościoła synodalnego
- Tbr - Kościół posoborowy – Klub Dyskusyjny w którym siedzi diabeł
- Wisła - Porównanie cech Kościoła katolickiego i Kościoła synodalnego
- Constans - Wyrok TSUE po raz kolejny pominął wampirów
- Wisła - Porównanie cech Kościoła katolickiego i Kościoła synodalnego
- CzarnaLimuzyna - Wyrok TSUE po raz kolejny pominął wampirów
- Wisła - Porównanie cech Kościoła katolickiego i Kościoła synodalnego
- Constans - Wyrok TSUE po raz kolejny pominął wampirów
- Wisła - Porównanie cech Kościoła katolickiego i Kościoła synodalnego
- pokutujący łotr - Polska, choćby przez wrogów była skazana na zagładę, nie zginie
- Constans - Wyrok TSUE po raz kolejny pominął wampirów
- Wisła - Kościół posoborowy – Klub Dyskusyjny w którym siedzi diabeł
- pokutujący łotr - Dlaczego popieramy coś, co jest wbrew naszym interesom? – L. Żebrowski
- stan orda - Wyrok TSUE po raz kolejny pominął wampirów
- nie można mieć wszystkiego - Wyrok TSUE po raz kolejny pominął wampirów
- Tbr - Kościół posoborowy – Klub Dyskusyjny w którym siedzi diabeł
- CzarnaLimuzyna - Dlaczego popieramy coś, co jest wbrew naszym interesom? – L. Żebrowski
- Rebeliantka - Dlaczego popieramy coś, co jest wbrew naszym interesom? – L. Żebrowski
- karola - Dlaczego popieramy coś, co jest wbrew naszym interesom? – L. Żebrowski
- piko - Inteligentny Projekt (IP) zwany „Bożym Planem”
- piko - Inteligentny Projekt (IP) zwany „Bożym Planem”
- UPS - Inteligentny Projekt (IP) zwany „Bożym Planem”
- pokutujący łotr - Dlaczego popieramy coś, co jest wbrew naszym interesom? – L. Żebrowski
- CzarnaLimuzyna - Wyrok TSUE po raz kolejny pominął wampirów
- CzarnaLimuzyna - Dlaczego ktoś celowo ogłupia społeczeństwa? Rozmowa z Bartoszem Kopczyńskim
- proca - Inteligentny Projekt (IP) zwany „Bożym Planem”
- sarmata - Dlaczego popieramy coś, co jest wbrew naszym interesom? – L. Żebrowski
- proca - Ewolucjonizm v kreacjonizm
- proca - Ewolucjonizm v kreacjonizm
- RJCHK - Widząca z Gietrzwałdu wychodzi za mąż
- karola - Dlaczego popieramy coś, co jest wbrew naszym interesom? – L. Żebrowski
- karola - Konferencja prasowa Mariusza Graniczki -zawieszonego dyrektora XLIV LO w Krakowie
- CzarnaLimuzyna - Psychopaci u władzy (tryptyk)
- AlterCabrio - Hyde Park: Liberalizm versus katolicka nauka społeczna
- AlterCabrio - Hyde Park: Liberalizm versus katolicka nauka społeczna
- AlterCabrio - Z deszczu pod rynnę
- Polak - Kościół posoborowy – Klub Dyskusyjny w którym siedzi diabeł
- Wisła - Jest nadzieja na przedłużenie wojny?
- CzarnaLimuzyna - Dlaczego popieramy coś, co jest wbrew naszym interesom? – L. Żebrowski
- stan orda - Z deszczu pod rynnę
- Wisła - Konferencja prasowa Mariusza Graniczki -zawieszonego dyrektora XLIV LO w Krakowie
- AlterCabrio - Prawo Lewiatana i okupacja naszych ziem
- Wisła - Z deszczu pod rynnę
- pokutujący łotr - Dlaczego popieramy coś, co jest wbrew naszym interesom? – L. Żebrowski
- CzarnaLimuzyna - Z deszczu pod rynnę
- AlterCabrio - Polskie Państwo Podziemne – refleksje historyczne – dyskusja – ks. prof. Tadeusz Guz
- AlterCabrio - Konferencja prasowa Mariusza Graniczki -zawieszonego dyrektora XLIV LO w Krakowie
- Piko - Inteligentny Projekt (IP) zwany „Bożym Planem”
- stan orda - Inteligentny Projekt (IP) zwany „Bożym Planem”
- Piko - Tusk apeluje o zaniechanie walki o niepodległość Polski w 2026 roku
- Piko - Inteligentny Projekt (IP) zwany „Bożym Planem”
- Rebeliantka - Utracili Donbas ale zyskali Wrocław – Krzysztofa Balińskiego kompendium zagrożeń ukraińskich
- AlterCabrio - Taniec trzech murew, czyli prostytucja III RP
- Rebeliantka - Tusk apeluje o zaniechanie walki o niepodległość Polski w 2026 roku
- piko - Tusk apeluje o zaniechanie walki o niepodległość Polski w 2026 roku
- Marian Kuta - Taniec trzech murew, czyli prostytucja III RP
- Rebeliantka - Tusk apeluje o zaniechanie walki o niepodległość Polski w 2026 roku
- CzarnaLimuzyna - Kościół posoborowy – Klub Dyskusyjny w którym siedzi diabeł
- CzarnaLimuzyna - Kościół posoborowy – Klub Dyskusyjny w którym siedzi diabeł
- Piko - Tusk apeluje o zaniechanie walki o niepodległość Polski w 2026 roku
- Tbr - Kościół posoborowy – Klub Dyskusyjny w którym siedzi diabeł
- dwa_miecze - Kościół posoborowy – Klub Dyskusyjny w którym siedzi diabeł
- Zz - Tusk apeluje o zaniechanie walki o niepodległość Polski w 2026 roku
- stan orda - Jest nadzieja na przedłużenie wojny?
- Dogmatyk - Kościół posoborowy – Klub Dyskusyjny w którym siedzi diabeł
- stan orda - Poświęceni dla Systemu
- AlterCabrio - Poświęceni dla Systemu
- Marek - Antydiabelstwo nazywane antysemityzmem. Rządowa strategia zwalczania antydiabelskości
- Dakowski - Taniec trzech murew, czyli prostytucja III RP
- Dakowski - Taniec trzech murew, czyli prostytucja III RP
- Dakowski - Taniec trzech murew, czyli prostytucja III RP
- AlterCabrio - Taniec trzech murew, czyli prostytucja III RP
- Mirosław Dakowski - Taniec trzech murew, czyli prostytucja III RP
- RJCHK - Widząca z Gietrzwałdu wychodzi za mąż
- AlterCabrio - Taniec trzech murew, czyli prostytucja III RP
- AlterCabrio - Psychopaci u władzy (tryptyk)
- AlterCabrio - Psychopaci u władzy (tryptyk)
- Marian Kuta - Jest nadzieja na przedłużenie wojny?
- Marian Kuta - Psychopaci u władzy (tryptyk)
- CzarnaLimuzyna - Wizja Polski. Zagrożenia – Grzegorz Braun
- sarmata - Psychopaci u władzy (tryptyk)
- AlterCabrio - Psychopaci u władzy (tryptyk)
- sarmata - Utracili Donbas ale zyskali Wrocław – Krzysztofa Balińskiego kompendium zagrożeń ukraińskich
- pokutujący łotr - Utracili Donbas ale zyskali Wrocław – Krzysztofa Balińskiego kompendium zagrożeń ukraińskich
- oligarchia kontra ludzkość - Czy globalna technokracja jest nieunikniona czy też niebezpiecznie urojona?
- Rebeliantka - Utracili Donbas ale zyskali Wrocław – Krzysztofa Balińskiego kompendium zagrożeń ukraińskich
- pokutujący łotr - Utracili Donbas ale zyskali Wrocław – Krzysztofa Balińskiego kompendium zagrożeń ukraińskich
- CzarnaLimuzyna - Jest nadzieja na przedłużenie wojny?
- Rebeliantka - Wspomnijmy dr. Zbigniewa Hałata i Zygmunta Korusa
- Rebeliantka - Utracili Donbas ale zyskali Wrocław – Krzysztofa Balińskiego kompendium zagrożeń ukraińskich
- CzarnaLimuzyna - Jest nadzieja na przedłużenie wojny?
- CzarnaLimuzyna - Utracili Donbas ale zyskali Wrocław – Krzysztofa Balińskiego kompendium zagrożeń ukraińskich
- CzarnaLimuzyna - Wspomnijmy dr. Zbigniewa Hałata i Zygmunta Korusa
- stan orda - Jest nadzieja na przedłużenie wojny?
- Rebeliantka - Wspomnijmy dr. Zbigniewa Hałata i Zygmunta Korusa
- Piko - Jest nadzieja na przedłużenie wojny?
- Piko - Ewolucjonizm v kreacjonizm
- AlterCabrio - Uczelnie neutralne klimatycznie
- Piko - Ewolucjonizm v kreacjonizm
- kolejarz - Uczelnie neutralne klimatycznie
- kolejarz - Uczelnie neutralne klimatycznie
- CzarnaLimuzyna - „Plan pokojowy” jest niekorzystny dla Polski
- proca - Ewolucjonizm v kreacjonizm
- Wisła - „Plan pokojowy” jest niekorzystny dla Polski
Archiwa
Zważywszy, że KOD to wytwór WSI/SB ,stronnictwo ruskie + stronnictwo pruskie, oraz na przeogromną aktywizację sowieckich onuc, utworzenie całego szeregu internetowych telewizji prosowieckich (Sumienie Narodu, TaktTV,eMisjaTV itd. ) i jednoznaczny, skoordynowany przekaz przeciwko obecności wojskom amerykańskim w Polsce , uruchomienie paleoendokomuny (syn Poręby), operetkowych stronnictw narodowych (Wasiak, Grudniewski,Sendecki,Mossakowski powiązanych z Wileckim,Toczkiem,Dukaczewskim) nie ma raczej wątpliwości, że tałażysze radzieccy nie są zachwyceni.
Przeciwnie nawet dostają sraczki.Tak jak i Niemcy. A tak było blisko do powrotu granicy rosyjsko-pruskiej. Tak blisko.
Nie mam najmniejszych wątpliwości, że stanie po jedynie słusznej stronie, a mianowicie: po stronie demokracji. USA zawsze stają po stronie demokracji i stabilizacji.
Na początku 2016 Ryszard Petru spotkał się z Victorią Nuland, która namaściła go w ten sposób na obrońcę demokracji.
USA ma tez niebagatelne zasługi w utrzymaniu stabilizacji w Polsce po 1989 roku. Amerykanie namaścili wówczas Jaruzelskiego na prezydenta RP, dbając w ten sposób o stabilizację w całym regionie.
Bez ironii napiszę tak: Czy odpowiednie służby w Polsce muszą liczyć na ” pomoc” obcych wojsk?
Zgadzając się z Zapinio, z tym, kto pomagał w utworzeniu KOD, zadam pytanie: dlaczego USA oficjalnie popierają twory środowisk o sowieckiej proweniencji? Dlaczego Victoria Nuland spotkała się z tak żenująca wydmuszką jak Petru?
Stanie po swojej stronie to znaczy tych kogo uznaje za gwarancję swoich interesów geopolitycznych w Polsce.Z pewnością nie jest to ani stronnictwo pruskie ani stronnictwo ruskie, które współpracują ze sobą w kierunku likwidacji państwa polskiego i wspólnej granicy radziecko-niemieckiej czyli realizacji eurazji (Dugin).
Macierewicz z pewnością bardziej będzie mógł polegać na wojskach amerykańskich niż na “polskich” generałach po woroszyłowce. Obecność wojsk amerykańskich jest polisą ubezpieczeniową dla rządu PiS.
Od zamierzeń niemiecko-sowieckich (tych samych od zawsze, wspólnej granicy na Wiśle) ,ale również od mazgułów walczących o demokrację i pułkowników Dupów z herbem FSB na ścianie.
A w razie “demokratycznego przewrotu zbrojnego” oddanych oficieraw WSI ,amerykańskie siły specjalne nie będą miały najmniejszego problemu z ich fizyczna likwidacją.
Scenariuszy zresztą może być wiele.
Założyłem ten wątek, gdyż destabilizacja państwa zapoczątkowana przez kodziarstwo, niebezpiecznie zbiegła się w czasie z transportem wojsk Stanów do Polski.
Pani Szojring Wielgus mówiła, że 11 stycznia dojdzie w parlamencie do wydarzeń, których nikt się nie spodziewa. Czy chodzi o rozwiązania siłowe?
Dla mnie promykiem nadziei na to, że Wojska Jankeskie nie posłużą Targowicy, jest zaprzysiężenie Trumpa.
A drugą, że być może odsądzany od czci i wiary PiS za ustawę 1066 wiedział co robi , nie odrzucając jej od razu…
No, właśnie, wychodzi na to, że “alfons amerykański” jest bardziej szczodrobliwy i ogólnie więcej gwarantuje niż inne opcje.
Wychodzi też na to, że państwo polskie nadal funkcjonuje tylko teoretycznie, bo nie karze tych, którzy łamią prawo w sejmie i na ulicach
To znaczy, że polskie siły specjalne miałyby z tym problem? Jakimi siłami dysponują realnie emeryci z WSI?
A ja sobie myślę, że KOD utracił poparcie służb. Umarli główni patronowie, a afera kelnerowa to przejaw buntu w służbach – coś takiego, jak stało się teraz w USA, gdy szef FBI na kilka dni przed wyborami ogłosił wznowienie śledztwa w sprawie maili Clinton.
Nie ukrywajmy – dawni funkcjonariusze są coraz starsi i biologia robi swoje. Nie ma już tyle wejść, nieformalnych układów itp itd.
Myślę, że PiS panuje nad SS, zauważcie jak coraz częściej wypływają materiały dotyczące przeszłości dawnych autorytetów.
Gdyby rządziła Hilarzyca nie byłoby wątpliwości, że poparli by Petru.
Ale należy pamiętać, że obce wojska nie mogą działać w naszym interesie, bo na o nie pozwoli ten kto je tu przysyła. Chcesz bezpieczeństwa to dbaj o własną siłę, a nie szukaj cudzej.
Pytanie jest tylko takie: W obronie jakich konkretnie amerykańskich (czy żydowskich) interesów mają tu działać. Czy są one zbieżne z naszymi?
Gdyby USA chciało naszego bezpieczeństwa to przysłaliby uzbrojenie i dali na nie kasę. Takie rozwiązanie byłoby dla nich najtańsze.
Pewną wskazówką jest miejsce ich stacjonowania Obie miejscowości są przy niemieckiej granicy. Nie wiem co to znaczy? Co tam mają do roboty?
Klucz jest jasny.
W momencie ataku na Polskę pod hasłem “misji stabilizacyjnej” (taki charakter miały manewry na Białorusi bodaj rok temu),zarówno “stabilizujący” Polskę Niemcy (do Wisły) jak i “stabilizujący” Polskę, miłujący pokój związek radziecki (od Wisły) mają do czynienia z armią amerykańską.
I tu się zabawa kończy…
To nie to samo co dostawy broni.
Nawet najlepszej.
Sprawa wcale nie jest taka oczywista. Ale przychylam się do tego punktu widzenia w nadziei, że w razie czego Amerykanie nie powiedzą napastnikom “róbta co chceta” i nie zwiną nagle interesu, tak że po raz kolejny zostaniemy sami. Jeśli Amerykanie mają tu swoje wojska, to raczej nie po to, by nas okupować i to jest pocieszające – bo jaki mieli by w tym interes? Może być tak, że Żydzi mają/widzą tu nadal duży geszeft i niechętnie oddadzą go Niemcom, czy Rosji. Może, zabezpieczają sobie teren, gdzie by mogli uciekać z płonącej Palestyny. W obu wypadkach jest to dla nas korzystniejsze niż “związki partnerskie” z najbliższymi sąsiadami w razie większego przetasowania. No chyba, żeby Amerykanie mieli pomagać Ukraińcom odzyskiwać “swoje” – ale to się też wydaje mało prawdopodobne.
Wmawianie nam bez przrwy, ze mamy dwu wrogow i musimy być przeciwki obu, albo bronić sie przed obojgiem, w moim prekonaniu zupełnie nie jest w naszym interesie i nigdy nie bylo – vide II Wojna Światowa i jej skutki dla nas.
Niemcy i Rosja zawsze mają sprzeczne interesy polityczne, a taktyczny sojuśz Hitlera ze Stalinem był jak wiadomo krotkotrwały i dał czas Niemcom na prygotowanie do wojny z Rosją. Co to za pomysl z granicą na Wiśle? Nigdy takich zamiarow ani prob ich realizacji nie było. Granicy na Wiśle chcą co najwyżej Ukraincy.
Niewątpliwie naszzym głównym wrogiem jest Rosja, a ta ineresami geopolitycznymi od czasow Napoleona związana była z anglosasami i niewykluczone, że jest tak w dalszym ciągu. Mozna preciez zobaczyc, że gospodarce amerykańskiej zagrażaja Chiny tak jak przed II Wojna Swiatowa zagrażała jej Japonia i wtedy tez sojusznikiem USA byla Rosja (czy sowiety, to bez znaczenia).
Niemcy sa w dalszym ciągu pod okupacja amerykańska i w polityce nic nie maja do powiedzenia, tam rządzą Szulce i inni marsjanie.
Obecność wojsk USA w Żaganiu może wskazywać na jakieś obawy przed emancypacja Niemiec, bardziej niz dla utemperowania Moskwy.
To co my widzimy to teatr, którego kulisy znają tylko decydenci, o ktorych tez nic nie wiemy, możemy się tylko domyślac bez żadnej pewności.
Tak czy siak, polityka dwu wrogów, obu wielokrotnie silniejszych od nas jest samobójcza.
To tylko obiektywna rzeczywistość..
Ona po prostu jest.
Okupacja amerykańska Niemcom wyszła na dobre. Oszczędzali na zbrojeniach i mieli na rozwój. Teraz się bardzo ostro sprzeciwiają wejściu Amerykanów do Polski. Nie wiem z jakiego powodu. To chyba nie zazdrość. Ciekawe.
Jednak w wielu krajach obecność wojsk USA powodowała problemy. Zwłaszcza to co robią na Bliskim wschodzie i w Afryce od 9/11 wygląda bardzo nieciekawie.
Pamiętam jak bardzo się obawiałem kiedy oddawaliśmy suwerenność UE przy dzikiej radości tłumów. Teraz już każdy widzi jak jesteśmy dojeni, ale nikt sobie nie wyobraża, że moglibyśmy funkcjonować jako państwo suwerenne. Homo sovieticus został zastąpiony przez homo bruxelus.
Podobnie obecnie, wejście obcych wojsk na nasz teren, to dla mnie przede wszystkim początek okupacji. [To operacja kosztowna. Trump każe nam zapłacić. Tak zapowiadał. Jak ktoś mi chce coś dać za darmo, to zawsze pytam go co ON na tym zyska.] Radość tłumów przypomina mi jak owacyjnie witano kiedyś Millera, który nawet na lotnisku pokazał te 50 euro, które dostał za złożenie podpisu.
Czy okupacja wyjdzie nam na dobre? Psy są zwykle znacznie tłustsze od dzikich wilków.
To mój prywatny problem, że nie umiem się z tego cieszyć.
Przepraszam.
Państwa nie mają przyjaciół, tylko interesy.
Potrzebni są nam teraz bardzo dobrzy politycy i bardzo dobra orientacja w sytuacji. Trzeźwa ocena sytuacji. Mam nadzieję, że nie tylko my tutaj nad tym się zastanawiamy.
Zapino +++
Synteticus – – —
Space +++
CzarnaLimuzyna +++
Migorr +++++++
Niemcom bardziej się nie podoba obecność wojsk amerykańskich niż rosyjskich, bo to oznacza zalążek, realną możliwość powstania w przyszłosci samodzielnego podmiotu – międzymorza pod protektoratem USA, czyli czegoś, co potencjalnie uniemożliwia jakikolwiek wspólny projekt rosyjsko – niemiecki w tej części Europy.
Z drugiej strony pojawia się pytanie o koszty, a także o naszą samodzielność w kwestii Jedwabnego Szlaku, który nie podoba się USA. Kwestią nie mniej niepokojącą jest również budowanie przez pijarowców z Izraela klimatu dla projektu Polin nr. 2,(jeden z wariantów w żydowskim scenariuszu)
Uwzględniając aktualną dynamikę demograficzną pod koniec wieku ludność żydowska w Palestynie zwiększy się ponad 2 krotnie i przekroczy 17 mln., w tym samym czasie w wyniku depopulacji Polski prowadzonej intensywnie od połowy lat 80 – tych, ludność Polski spadnie do 22 mln. Są to oczywiście prognozy.
Przy okazji przypomnę, że prognoza demograficzna dla Polski z roku ok. 1980 przewidywała, że przekroczymy 50 mln przed 2000 rokiem. Aktualnie mamy 38 mln. z powody skutecznej realizacji programu depopulacji.
Napisałem to z powodu zatrważającej ignorancji Polaków w wymienionych obszarach, które są skorelowane z tym, co się aktualnie dzieje w polityce.
Myślę, że wszyscy możemy być pewni jednego. Amerykanie nie przyjechali tutaj i nie władowali mas pieniędzy, by charytatywnie chronić biedną polską ludność przed Putinem.
Jak myślicie, jaki jest ich interes, by tu stacjonować? I czy ten interes może być zbieżny z naszym interesem narodowym?
Bo jeżeli tu chodzi o ochronę ich wpływów w RP, to musi to oznaczać, że Rosja naprawdę ma na celu (być może zbrojny) atak na Polskę…
W “sprawie polskiej” akurat interesy rosyjskie i niemieckie są zgodne. I to od prawie trzech stuleci. I nie chodzi tylko o pakt Ribbentrop-Mołotow. Kto pomógł Rosjanom pokonać Kościuszkę pod Szczekocinami? Armia pruska pod osobistym dowództwem Fryderyka Wilhelma II. A jaka była polityka kanclerza Bismarcka w czasie powstania styczniowego? Słyszałeś o czymś takim jak “Konwencja Alvenslebena”? W powstaniu listopadowym “neutralni” Niemcy budowali mosty dla przeprawy rosyjskiego korpusu Paskiewicza pod Osiekiem. A wcześniej coś takiego jak traktat Loewenwolda zwany “traktatem trzech czarnych orłów” (OK …przynajmniej z austriackiej strony zagrożenia teraz chyba nie ma). W XX wieku było jeszcze coś takiego jak układ w Rapallo i późniejszy traktat berliński …
Macie Panowie rację! Polacy z dwoma wrogami sobie nie poradzą, Miedzymorze to puste hasło dla idiotow. Z dwoma wrogami poradzi sobie Polin, paradis judeorum. Dlatego musimy mieć dwu wrogow.
Czyli są to faktycznie wojska okupacyjne, bo jak widzę, nikt nie zaklada ich neutralności w przypadku wewnętrznych tarć w Polsce, staną przeciwko jednej grupie Polaków za drugą. Czy jednak nie zauważyliście państwo statusu tej amerykańskiej formacji. Zgodnie z ustawą przed rokiem podpisaną przez A Dudę, owa armia USA będzie miała ten sam status co Wojsko Polskie, przy czym prawnie nie podlega polskiemu prawu, ani polskiemu zwierzchnictwu wojskowemu i cywilnemu. Nie ma też żadnych zapisów mówiących o tym, że Polska może tych “gości” wyprosić i jest to wyłącznie w gestii USA. Czy nikogo to, co najmniej nie zastanawia?
Czy ich żandarmeria ma prawo aresztować i więzić obywateli Polski? Jeśli tak, to prawo jakiego kraju będzie wobec nich stosować? Prawo USA tutaj nie obowiązuję, polskie prawo też ich nie obowiązuję. W kontekście obozów koncentracyjnych, gdzie bez sądu więziono i torturowano Afgańczyków w Polsce, to trochę przeraża. Szukałem w sieci informacji na ten temat, niestety, brak.
Strachy na lachy.
Tak.
Nie.
Mam nadzieję ,że tak.
Na miejscu POPCzPGR (Pełniących Obowiązki Polaków Członków Polskojęzycznej Grupy Rozbójniczej) ,której zbrojne działania wobec Polaków były bezkarne od 1945 roku poważnie bym się zastanowił nad zaprzestaniem działalności lub dożywotnią emigracją do ziemi przodków tj. miłującego pokój związku radzieckiego.
Dotychczasowy status właśnie kancziłsia.
To samo dotyczy szczeropolskich patriotów.
Widze ze zapinio jest neosowietom, ma dokladnie taki sam stosunek do obcych wojsk jak komuchy, taki typ genetycznego kolaboranta… jakby byl 39, oddawalby Polakow Niemcom, W 20 bylby zwolennikiem polrewkomu , dzis cieszy sie z innego “pana”, niemniej oczekiwalem merytorycznej odpowiedzi, a SPACE, jakie “strachy na lachy”? Sami piszecie powyzej, ze te wojska beda uzyte przeciwko Polakom i bawiac sie, typujecie przeciwko ktorym, juz slyszalem,na innych stronach, ze przeciw narodowcom, katolom, pisiorom, kodom, rusofilom, rusofobom, antysemitom, antyislamistom itd i zawsze to typowanie i uciecha z typowania, przeciw komu z Polakow Amerykanie wystapia… zal mi waszej dwojki, bo chyba nie zdajecie sobie sprawy z sytuacji
Tak?
A jest gdzieś opublikowany ustalony przez Prezydenta zakres uprawnień wojsk USA na terenie Polski?
Bo zgodnie z ustawą:
Czyli wiemy, że status obcych wojsk “wzmacniających wojskowo” Siły Zbrojne RP może być taki sam jak WP, ale jaki jest faktycznie – to już pozostaje w sferze naszych domysłów.
To ciekawe, bo [źródło]:
Wychodzi na to, że mogą aresztować itd., byle ktoś z nich w tym czasie ćwiczył lub się przemieszczał, o co nietrudno.
Wojska obce otrzymaly przed rokiem na mocy ustawy te same prawa co WP. Polecam Google bo obecnie nie moge przeslac linku. CWP
Nie, nie. Googlowanie już skwapliwie wykonałem. Na mocy ustawy to prezydent RP uzyskał uprawnienia do określenia uprawnień obcych wojsk w ramach “udzielenia zgody”. Uprawnienia te mogą, ale nie muszą być takie same jak uprawnienia WP.
W jednym z poprzednich komentarzy podałem link do tekstu ustawy.
Podkreślam, że nie wypowiadam się tutaj co do meritum sprawy, uważam jednak, że ta nieścisłość, powielana zresztą w wielu artykułach w mediach internetowych grozi znaczącą dezinformacją.
Zwrócę uwagę na jeszcze inny aspekt
Aktualnie w Polsce broń posiadają obcy (nie tylko formacje US Army), lecz osoby obcej narodowości prowadzące szkolenia, mające agencje ochrony, fundacje itp.
Polacy nie mają prawa posiadać broni. Jest to sytuacja bardzo nienormalna.
Sytuacja, że przebywają na terenie polskiego państwa obce wojska również uważam za sytuację niezwyczajną.
Oczywiście wiem, że część Polaków popiera ich obecność ze strachu przed Rosją. I jest to właściwie jedyny argument za ich obecnością.
Z historii wiadomo, że obecność obcych wojsk na terenie RP zawsze kończyła się źle. Prawo, które zostało wprowadzone – wprowadzone przez PiS, umożliwia interwencję i okupację Polski przez KAŻDEGO OBCEGO
No i teraz czekamy w napięciu, czy ktoś się pokwapi. Bo jeśli mimo takich udogodnień nie będzie chętnych – wyjdzie straszna lipa.
A co to jest “każdy obcy“?
Jest to zróżnicowany zbiór, który może skorzystać na tym prawie przy odpowiedniej dla siebie władzy.
Przy PiS nie skorzystają Rosjanie, a Niemcy korzystają z prawa unijnego.
Bnksterzy korzystają przy każdej władzy. Okupacja monetarna jest faktem, jak wiesz.
Przy władzy KOD mogą skorzystać wszyscy
Przy władzy PiS może skorzystać naród żyjący od 1000 lat na polskiej ziemi. Tak powiedział o Żydach Andrzej Duda.
Żeby dyskusja miała sens trzeba uściślić co to jest Wojsko Polskie.
Bo jeśli dla kogo mazguły to jest Wojsko Polskie to chyba nie bardzo jest o czym rozmawiać.
Od roku 1945 mamy do czynienia z okupacją i sowieckimi gienierałami.
Czy mam podać zupełnie świeże linki do hołdów ruskich składanych przez trepów LWP ?
Sprawy wojsk USA na terenie RP ich podległości, dowództwa, specjalnych uprawnień i zakresu decyzyjnego są uzgadniane na najwyższym szczeblu RP, MSZ, MON i Sztabu Generalnego. Są tajne. W najwyższym stopniu. Nikt w Polsce nie wyda rozkazu tym wojskom. Tylko USA ( prezydent USA i ich dowódca). Nie jest dobrze mieć oddziały pod innym dowództwem na swoim terenie. Ale w momentach zagrożeń trudno o przesadną ostrożność. Oczywiście, że USA wolałoby walczyć o “demokrację” daleko poza granicami swojego kraju. Niektóre państwa korzystały mądrze na obecności kontygentów USA na swoim terenie – i to w wielu aspektach. Nie należy jednak zapominać , że w razie decyzji USA o nieopłacalności “awantury” sentymentów nie będzie. Nie mierzmy ich swoją miarą – czyli “Bóg Honor i Ojczyzna”. Dla nich to następne miejsce pobytu.
Jedno z wielu po II wojnie. Będą ginąć za gielt – bo są dobrze wyszkoleni. Trzeba ich obecność maksymalnie i mądrze wykorzystać , wojskowo, ekonomicznie i politycznie. Bez sentymentów właśnie. Szczególnie wojna musi być prowadzona niezwykle zimno i przytomnie.Tego uczy się żołnierzy od szeregowca do generała. Ani Klos ani czietiriech tankistow i sobaka – to nie wzorce dla dzisiejszych konfliktów. Czasem walka przypomina starcie z żulami w ciasnej uliczce, Harlem, lub bójki w zakładzie karnym.
Zapinio pisze : ///Czy mam podać zupełnie świeże linki do hołdów ruskich składanych przez trepów LWP ?///
********************************************************
Oficerowie z VIRITIM |łac.| – wszyscy co do jednego, co do ostatniego mężczyzny – w obronie Ojczyzny. W Wojsku Polskim ( W LWP) działała tajna organizacja, skupiająca 204 oficerów – VIRITIM. Buntują się przeciwko pozornym lub naskórkowym zmianom w wojsku. O ile kiedyś o kadrze LWP mówiono, że jest jak rzodkiewka: z wierzchu czerwona, w środku biała (“Nie ukrywajmy, prawie wszyscy byliśmy w partii” – mówi jeden z liderów Viritim, to teraz pozwolono wzrosnąć, twierdzą zbuntowani oficerowie, nowemu gatunkowi rzodkiewki: z zewnątrz białej, ale w środku niezmiennie czerwonej. Chcą kształtować oblicze armii nowego typu; w tym celu należy najpierw doprowadzić, jak piszą w deklaracji programowej, do “odnowy etyczno-moralnej polskiego wojska w duchu kultury i tradycji chrześcijańskiej”. Około czterdziestu z nich został z wojska usuniętych . Ppłk rezerwy Jakub Miazek odmówił poparcia stanu wojennego. Byłego dowódcę pułku, pilota, Edwarda Makowieckiego zwolniono rękami lekarzy” za niepopieranie stanu wojennego, reform gospodarczych i przewodniej roli PZPR”. Odmówili ( za RP) przyjęcia stopnia pułkownika, którym to gestem chciano skwitować stare rachunki. Ppłk rez. Julian Czekaj, dziś nauczyciel (z tytułem doktora) w szkole podstawowej, został zwolniony, wraz z innymi oficerami, za próbę utworzenia w 1989 roku związku żołnierzy zawodowych Garnizon Kraków . “Ojczyzna w niebezpieczeństwie” – mówią organizatorzy stowarzyszenia, także dla ludzi bez mundurów. VIRITIM – powtarzają i czynią analogie.Mówiono o Konstytucji 3 Maja; ale gdy Sejm Czteroletni reformował państwo, dowódcami wojska byli późniejsi targowiczanie. Gdy I Rzeczpospolita podejmowała wysiłek unowocześnienia i rozbudowania wojska, większość pieniędzy trafiała ostatecznie do ówczesnych sztabów głównych… Twórcy VIRITIM działali zrazu w izolowanych grupach, potem się odnaleźli i połączyli. Jeden z liderów i założycieli ruchu, ppłk Jan Grudniewski z Szefostwa Służby Uzbrojenia i Elektroniki MON wyjawia, że w sposób zorganizowany, choć potajemny, zaczęli działać w 1989 roku. Zyskali wówczas z czasem przychylność kilku oficerów z tajnych służb ( ludzi działających w głębokiej konspiracji, ale przez to bardziej niezależni, a do tego inteligentni”). Dzięki nim dokonali rozpoznania kadry oficerskiej pod kątem potrzeb nowej armii”. Badania sygnował Zespół GRUPAŃ. – Czy można się nam dziwić, że działaliśmy w konspiracji, a wielu nadal tak działa, skoro tylko pięć procent kadry nie uległo komunistycznej indoktrynacji, a aż siedem procent ma powiązania agenturalne? – tłumaczył ppłk Grudniewski. – Wyciągnęliśmy jednak wniosek psychologiczny, że żadnego środowiska nie możemy odcinać, w każdym trzeba szukać owych pięciu procent. Chociaż to się rozkłada różnie: w lotnictwie buntowało się przeciwko starym porządkom 20 procent oficerów, w wywiadzie 8 procent a w WSW tylko jeden procent. Szukali więc zbuntowanych, pomagali szykanowanym, pisali programy dla nowego wojska. Przyznają się dziś, że to oni rozszyfrowali kilka afer, dostarczyli niezbędnych dokumentów niektórym dziennikarzom i posłom, na swoje konto zapisują obalenie – jak twierdzą – „Merkla z Belwederu”. Z czasem liderzy zaczęli się ujawniać. Płk Ryszard Dorf, płk Henryk Pawlikowski, ppłk Wiesław Matejczuk, ppłk Eugeniusz Mróz (trzej ostatni wraz z reżyserem Henrykiem Czarneckim tworzyli komitet) , płk Józef Pawelec z WAT, płk Jan Święcicki z Szefostwa Służby Zdrowia. Pozostali działali w ukryciu. – Mieli poparcie kilku ludzi o wysokich szarżach lub na wysokich stanowiskach. Statut i program ułożyli tak, by – jak się wyraża Henryk Czarnecki – stowarzyszenie nie było dla administracji armii instytucją konfliktową w sferze działania. Wielu z MON to ludzie pozbawieni mocy, bezwolni, osaczeni. Pozwalali wycinać odważnych, dlatego dalej, kto służy w armii, ten się boi. Działacze VIRITIM podają przykłady, jak tzw. restrukturyzację wojska wykorzystywano do zwalniania młodych, niezależnie myślących oficerów, dzięki czemu zachowują wpływy starzy, poddawani przez długie lata indoktrynacji. Gdy mówią o swym życiu, wielka historia przeplata się z wielkimi aferami.Bycie żołnierzem, to bycie obywatelem RP, a bycie obywatelem RP, to gotowość bycia żołnierzem. Te słowa napawają dumą. W tle, niedopowiedziane: lewica akcentowała pacyfizm, rozbrojenie, niwelowała rolę armii. A VIRITIM wszak chce wynieść na wojskowe sztandary hasło “Bóg, Honor i Ojczyzna”; z sentymentem wspomina Marszałka, który wyznaczył armii wielką rolę; pochyla się nad grobem Józefa Becka, pułkownika, który “spowodował, że prywatna gra dwóch zaborców Polski, Hitlera i Stalina, stała się sprawą europejską”. “Trzeba mówić o przywróceniu armii narodowi”. Dlatego w swych dokumentach piszemy o “polskim wojsku”, świadomie nie używając rusycyzmu “wojsko polskie”. Największe łotry pchały się przed ołtarze i organizowały pielgrzymki do Częstochowy. Gduie oficerowie polityczni prześcigali się w prezentacji: “Pułkownik…, po Wojskowej Akademii Politycznej, chrzczony” VIRITIM – wyniki badań kadry WP wykonane przez Zespól GRUPAŃ , rok 1989) – 5% – Oficerowie o niezależnych, postępowych przekonaniach, którzy nie ulegli komunistycznej indoktrynacji, mający odwagę głoszenia swoich poglądów około 2500 oficerów) – 10%- Oficerowie o postępowych poglądach, pozorujący uleganie indoktrynacji, głoszący swe przekonania tylko w wąskim, znanym gronie – 45% – Oficerowie, którzy pod wpływem indoktrynacji zobojętnieli i dbają jedynie o własne interesy, lecz starają się nie szkodzić – 40% – Oficerowie o poglądach zachowawczych, mający na sumieniu nadużycia gospodarcze i wojskowe, szkodnictwo wojskowe lub agenturalną współpracę (szacunkowo w tym 7%, czyli około 3000 oficerów, to współpracownicy agenturalni obcych wywiadów i służb).szacunkowo w tym 7%, czyli około 3OOO oficerów, to współpracownicy agenturalni obcych wywiadów i służb).
Mozets,
Krótko.Przywołał Pan płk Grudniewskiego.O jego poziomie i działalności, którą znam od wielu lat mam BARDZO wyrobione zdanie.
Oto wystąpienia jego nieodłącznego towarzysza Ludwika Wasiaka.
Całkiem świeże.
A tu razem z p.Sendeckim, druhem pana Grudniewskiego i pana Wasiaka:
Tu zaś p.Sendecki solo deklaruje:
A potem w komentarzach dodaje:
http://www.tinypic.pl/pbysdcxj1xft
Bez komentarza.
Wszystko jasne.
BARDZO cieszę się na przyjazd wojsk amerykańskich…
Grupa rekonstrukcyjna ZP Grunwald…ich mać.
Zatem jakie wzorce?
A proszę bardzo:
http://www.nowastrategia.org.pl/rafal-gan-ganowicz-zabijalem-tylko-komunistow/
“Nie wiem jak to jest zabić człowieka, zabijałem tylko komunistów” Rafał Gan Ganowicz.
Tylko podporucznik.
Z wiedzą,klasą,praktyką i umiejętnościami wojskowymi dla Wasiaków niedostępną…
http://wpolityce.pl/polityka/171043-rafal-gan-ganowicz-zolnierz-nieistniejacej-na-mapie-rzeczypospolitej-ktory-nie-zlozyl-broni-walczac-z-komunizmem-wszedzie-gdzie-tylko-sie-znalazl-moj-przyjaciel
Nie ma przypadków są tylko znaki mawiał ks.Bozowski z kościoła s.s.Wizytek w Warszawie.
Dzisiaj kiedy piszę te słowa Zygmunt Bauman smaży się w piekielnym kotle ,w którym będzie siedział na wieczność.
Ten Wasiak… żal patrzyć i słuchać tego gówna, za przeproszeniem. Endecki się wreszcie konkretnie zdekonspirował. Widać Sowieci się niecierpliwią. To zły znak, bo widać jednoznacznie teraz ich cele. Dobry, bo pośpiech oznacza słabość. A Ganowicz – rzeczywiście postać na swój sposób pociągająca polskiego ducha: życiorysem, przekonaniami. Nawet oceny materiału na YT rzadko są tak jednoznacznie pozytywne 1800/40. Mocne.
Przytaczam cytat z wypowiedzi space do Poruszyciela. Na temat zapinio. Nie wiem kim jest zapinio. Ani mnie to specjalnie nie interesuje. Space mówi coś interesującego na temat zapinio. W sferze domysłów oczywiście. Zapinio okropnie skacze po tematach i trudno się z nim dyskutuje. Bo jak zaczniemy mówić konkretnie to zapinio zmienia temat , posługuje się epitetami i wulgaryzmami. Czyli dyskusja wygląda jak; “chłop o chlebie – baba o niebie”. Czasem zapinio zdradza zachowania politruka przypartego do muru przez rozgarniętego szeregowca. I wtedy jest to trochę niesmaczne i obniża poziom dyskusji. Ja sam także tylko próbuję odnaleźć sens i prawdę w tym zagmatwanym i skomplikowanym świecie. Jednak wskakiwanie ze sztandarem na barykady i wykrzykiwanie wyzwisk w stronę przeciwnika przypomina mi starcia armii jeszcze sprzed średniowiecza. Zapinio lubi manifestować. Miejmy nadzieje, że nie bierze wzorców werbalnych z Manifestu 22 lipca. Dostosowanych do czasów dzisiejszych. Często zgadzam się z niektórymi wypowiedziami zapinio – jednak nigdy nie mam pewności czy mówi on z przekonania czy z konspektu.
Trep kpt. M.Mozets (jnwsws)
*************************************************
space (cytat)
3 stycznia 2017 godz. 07:34 – w odpowiedzi do: Poruszyciel 02:12
Ciebie znam i Tobie ufam, więc jeśli podejrzewam Twój błąd, lub niezgodność naszych rozumowań w ważnej sprawie, pragnę wyjaśnić, pouczyć, albo sam się czegoś nauczyć, żeby była między nami zgoda. A Zapinio jest dla mnie niewiadomą: może być patriotą (jak podejrzewam), może być idiotą (sam poleca niektórym uważanie siebie za durnia), a może być agentem Hasbary, czy jakimś innym trollem – raczej nie, ale nigdy nic nie wiadomo./// k.cyt.///
Gdzie Pan widzi epitety i wulgaryzmy ?
Zamieszczam materiały, nie moje przecież ,a więc z pewnością nie tendencyjne, na dodatek zrobione przez samych bohaterów.Można więc mniemać,że chcieli się pokazać z najlepszej możliwej strony. Prawda ?
No i się pokazali.
Taka jest ich najlepsza strona,tacy oni są.
I to w wersji pokazowej.
Widzę wyraźnie, że użyte przeze mnie określenie “trep” Pana zabolało. Niesłusznie.
George Patton był trepem.
I to jakim.
Życzyłbym sobie i Polsce takich trepów.
Niestety, Wasiak Pattonem nie jest.
Nie jest też żadnym z tych polskich oficerów jacy swoją postawą, wykształceniem ,świadomością tak wsławili się w historii Polski.
Tak jak np. Ignacy Matuszewski.
Pułkownik, szef “dwójki” w czasie wojny z bolszewikami, publicysta,minister skarbu.
Ze względu na obowiązujący w PRLu mechanizm negatywnej selekcji (w wojsku w szczególności) im wyżej tym gorzej.
Z pewnością średnia kadra oficerska, podoficerowie byli pod tym względem lepsi.
Moje kontakty z wojskiem (WAT) były bardzo dobre.Ale to byli technicy w mundurach, a nie oficerowie liniowi.
Otóż to. Kluczową sprawą jest właśnie, że obce wojska w Polsce realizują obcy interes. Nie wiem, dlaczego to jest tak trudne do zrozumienia dla wielu osób. Armia USA będzie wykonywać rozkazy obcych dowódców pokroju Wolfowitza, a to są neobolszewicy, prący do globalnej hegemonii przez podpalenie świata w wojnie o demokrację, co już im się częściowo udało. Nadzieje pokładane w Trumpie są zbyt duże, bo dobiera sobie do współpracy doradców i wojskowych właśnie z tego gremium, twardego jądra neokonserwatystów.
Zbieżność z naszymi interesami może być co najwyżej krótkim epizodem, więc nie da się na tym budować przyszłości Polski. Dynamikę interesów USA pokazuje np. Afganistan (najpierw sojusznik, chwilę potem wróg), Irak (najpierw sojusznik, chwilę potem wróg), Iran (śmiertelny wróg, chwilę potem sojusznik).
Jak słusznie prawił CzarnaLimuzyna, najlepszym i jedynym sojusznikiem Polski są Polacy. Idąc tym tropem, najlepszym i jedynym dopuszczalnym wojskiem w Polsce jest polskie wojsko, strzegące zbrojnie polskiej racji stanu.
Poprzednio musieli zachować jakieś pozory, dać w łapę jakieś drobne łapówki, a teraz nie mają już tych ograniczeń. Gdy sprawa więzień CIA wyszła na jaw, Kwaśniewski argumentował: “odpowiedzialność za to, co było wewnątrz bazy ponosi strona amerykańska”, lecz wyrok Trybunału nakazał Polsce wypłacić odszkodowania ofiarom tego nielegalnego uwięzienia i torturowania.
Space, jak widzisz, to, co wydaje Ci się niemożliwie, okazuje się już faktem.
Ciekawe jest też stanowisko Zapinio. Stan prawny, którego Polacy się obawiają, dla Zapinio oznacza nadzieję.
Na swój sposób zgadzam się wybiórczo co do pewnych cech charakteru, ale spróbuj, Space, pogodzić Twój i Zapinio autorytet Rafała Ganowicza z autorytetem papieża Franciszka, bo ja nie potrafię.
Z wypowiedzi Franciszka wynika, że Ganowicz zabijał apostołów chrześcijaństwa. Z wypowiedzi Ganowicza wynika, że komuniści nie są nawet ludźmi. Kto ma rację?
Pytanie pomocnicze: czy trockiści są ludźmi? Podpowiedź: Trocki krytykował Stalina, że ten zdradził ideały rewolucji bolszewickiej, a polscy trockiści (Michnik,Kuroń) krytykowali PZPR, że jest za mało komunistyczna.
Klucz do sklepienia Europy
W sobotę 14 stycznia 2016 r. odbyło się ceremonialne powitanie 3. Pancernej Brygadowej Grupy Bojowej (Armored Brigade Combat Team, ABCT) z 4. Dywizji Piechoty w Fort Carson w Kolorado. Tym samym rozpoczęła się pierwsza dziewięciomiesięczna zmiana w ramach operacji Atlantic Resolve. Wydarzenie to w pełni zasługuje na miano „historycznego”, zważywszy że jest to pierwsza armia sojusznicza, która przybywa do Polski od czasu… wojen napoleońskich.
(…)
I oto w analizach najpoważniejszych amerykańskich think tanków (Stratfor) czy wywiadach emerytowanych oficerów wywiadu (z wywiadu nie odchodzi się nigdy) zaczyna się pojawiać znana w Polsce koncepcja Międzymorza, czyli sojuszu państw południkowo leżących pomiędzy agresywną imperialną Rosją a Zachodem. Od Finlandii przez państwa bałtyckie, przez Rumunię, aż po Chorwację. I nie w konkurencji do NATO, który pozostaje głównym sojuszem militarnym, ale w jego uzupełnieniu. Alians pomiędzy tymi narodami ma szanse stać się aliansem realnym, co należy rozumieć tak, że w sytuacji zagrożenia siły Paktu będą zmuszone do działania na rzecz innych sojuszników. Lepszy przecież rzeczywisty sojusz z liczącą 2 mln Estonią niż choćby najbardziej uroczysty i wiele obiecujący z np. daleką Brazylią. Jednak niezbędnym warunkiem powodzenia takiej strategii jest odzyskanie przez Polskę wdeptanej w smoleńskie błoto podmiotowości.
Dla Polski jej centralne usytuowanie stanowi niepowtarzalną szansę odwrócenia „klątwy” położenia pomiędzy Rosją a Niemcami i nauczenia się czerpania z tej lokalizacji korzyści.
Rosyjskie Waterloo
Obecność sił największej armii świata jest całkowitą i nieodwracalną klęską agresywnej polityki Rosji, obliczonej na rozbicie spójności sojuszu atlantyckiego i solidarności demokratycznych narodów. Prowadzona konsekwentnie od lat polityka miała obezwładnić wolny świat brutalnością, bezmyślnym okrucieństwem i brakiem skrupułów. Sparaliżować strachem i odebrać wolę działania. Temu celowi służyła napaść na Gruzję i Ukrainę, zestrzelenie malezyjskiego boeinga czy wysłanie karnych szwadronów „kibiców” ze specnazu na mistrzostwa piłkarskie. W tej logice pozostają też skutki katastrofy smoleńskiej.
Ten plan wraz z przybyciem do Polski wojsk amerykańskich poniósł całkowitą porażkę. Kraje NATO, a co ważniejsze USA, zademonstrowały wolę wspólnej obrony. Decyzje te zostały Rosji oznajmione jako fakt dokonany, jej zaś pozostało rytualne (po raz chyba 1590) straszenie rozmieszczeniem rakiet Iskander w obwodzie królewieckim. Władimir Putin wie, że w militarnej konfrontacji z Sojuszem nie ma najmniejszych szans i dlatego faktyczna obecność US Army stanowi dla niego strategiczną porażkę porównywalną z przegraną Nikity Chruszczowa w czasie kryzysu kubańskiego. Klęska Putina jest jednocześnie ogromnym sukcesem całego Sojuszu i Polski.
Determinacja i polityczna inicjatywa polskich władz były warunkiem koniecznym zamiany pustej retoryki na konkretne działania, by „klucz do sklepienia Europy” znalazł się na właściwym miejscu. Że tak się stało, niech świadczy fakt, iż dokładnie wraz z postawieniem stopy przez pierwszych żołnierzy US Army na polskiej ziemi, w dniu 12 stycznia, jak nożem uciął zakończyła się przewlekła sejmowa żenada, wywołana przez polskich beneficjentów polityki Putina.
autor: Adrian Stankowski